Gå til innhold

1-åring og søvn

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_mille_*
Skrevet

hvor mye/lenge sov/sover 1-åringen din om dagen? og hvordan fikk du han til å sove? ved å gå tur? vugge? legge han i sengen? vognen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tweetypie
Skrevet

Min 1 åring sover 2xhalvannen time hver dag. Jeg har vært såpass heldig at det har bare vært å legge minsten i senga når h*n er klar og så har h*n sovna. Sovner også godt i vogna om vi er på tur så er priviligert sånn sett.

Skrevet

Min ettåring sover stort sett i vogna om dagen. Hun sover for tiden to økter, den første soveøkten varer alt fra 1-2 timer (ca fra 10 og utover), sover stort sett i vogn som er plassert i verandaen. Den andre soveøkta varer ca en times tid, da er vi stort sett ute ett sted og da blir det jo trilletur.

Skrevet

min gutt er 14 mnd, og vi er i en overgangsfase med søvn. Sover han to ganger om dagen, sover han fra kl 09 til 10, og fra kl 1330 til 1500 ca. Da legger han seg ca kl 20 og står opp 0700. Noen ganger sover han bare en gang om dagen, da fra ca 1130 til 1400.

Skrevet

Min lille gutt sover 2 ganger om dagen. En gang en stund før 12, litt avhengig av når han våkner på morgenen, og en gang mellom 14-15 på ettermiddagen.

Han sover som regel en times tid hver gang, men noen ganger mindre og noen ganger mer.

Han sover sammenhengende om natten fra vi legger han kl. 19 til han våkner mellom 6 og 8.

Skrevet

Min gutt våkner ca 0830, og sover kanskje 2 timer i barnehagen fra ca 11.30.

Legger han mellom 1900 og 1930. Sluttet med flaske for en måned siden, og er heldig og kan bare legge han ned, så sover han.

Skrevet

Sønnen min på snart 15 mnd sover 2 timer på dagen.Vi legger han bare i senga når han begynner å bli trøtt

Skrevet

Er det vanlig for en 1åring å sove to ganger om dagen?

Skrevet

Hvor lenge er det vanlig for 1-åringer å sove om natten? Kjenner noen som kunne trenge noen tips.

Skrevet
Er det vanlig for en 1åring å sove to ganger om dagen?

Ja, det er absolutt helt vanlig. Men det er ofte en begynner til å gå over til å sove kun en gang når en er i ettårs alderen også. Vi er ikke helt der enda. :)
Skrevet

Hm. Hjelpe meg. Jo mer jeg leser her, jo reddere er jeg for å få barn ;) Niesen min sover bare en gang om dagen. Det har hun gjort så lenge jeg kan huske. Hun er 1,5år nå.

Skrevet
Hvor lenge er det vanlig for 1-åringer å sove om natten? Kjenner noen som kunne trenge noen tips.

Her legger vi snuppa mellom 19-20 (det avhenger av hvor mye og hvor mange ganger hun har sovet om dagen da), og så våkner hun og får pupp rundt 0530-0600 tiden. Sover videre til rundt 08, og da står vi opp... Da har hun sovet ca 12 timer...

Men er ikke alltid det er helt sånn altså... hender hun våkner kl.04.. Det er nå i det siste leggingen har begynt å gå mye bedre. :)

Skrevet
Hm. Hjelpe meg. Jo mer jeg leser her, jo reddere er jeg for å få barn ;) Niesen min sover bare en gang om dagen. Det har hun gjort så lenge jeg kan huske. Hun er 1,5år nå.

:sjarmor: Heheh.....

Men det er også veldig hyggelig!

Ang, det å sove om dagen, så vet jeg at noen "venninner" av jenta mi som går i barnehage der soves det en gang for dagen, og såvidt jeg vet går det greitt. Så er absolutt mulig at dersom vi får plass i barnehage snart vil hun gå over til å sove kun en gang. Det hender forresten at hun sover kun en gang her også, men hun er mer sutrete på ettermiddagen/kvelden da.

Og så klart, det med soving henger jo også sammen med hva vi har gjort i løpet av en dag.

Skrevet

i barnehagen sover de jo kun en gang om dagen, og i og med att barna som oftest blir hentet ved 1500-1600 tiden, sier det jo seg selv att barna ikke kan sove en gang til når de kommer hjem. Da får de jo ikke sove om kvelden, eller hva?

Skrevet

Ettåringen min sover en gang om dagen (ca kl 12). vanligvis 1 1/2 time, men det varierer fra 1 time og opp til 2 1/2 time. Om natta sover hun 13 timer fra ca kl 19.

Sover i vogna på dagen. Vogna må vugges ei kort stund.

Skrevet

Da Lillebanan var 12 mnd sluttet han å sove på dagen helt av seg selv.

Ville ikke sove lengre, og ble heller ikke sur.

Da sov han fra 20 - 9/10

Skrevet

Minstejenta vår på 18 måneder sover en lur på halvannen til to timer på dagtid. Om natta sover hun fra 19.30 til pluss minus 7.

Skrevet
Da Lillebanan var 12 mnd sluttet han å sove på dagen helt av seg selv.

Ville ikke sove lengre, og ble heller ikke sur.

Da sov han fra 20 - 9/10

Oj, da er du heldig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...