Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #1 Skrevet 22. august 2006 Jeg har slitt med anspenthet i mange år. Klarer aldri slappe av, uansett hva jeg driver med. Ikke engang når jeg skal legge meg om kvelden.. prøver å ligge rett ut å slappe heeelt av, men jeg klarer ikke Ligger der stiv som en pinne. Finnes det noe som hjelper mot anspenhet? Har prøvd massasje en gang, men det fikk meg ikke til å slappe av. Er helt stiv i kroppen.. :tristblå:
Prinsesse på erten Skrevet 22. august 2006 #2 Skrevet 22. august 2006 Pusteteknikker!!!! Jeg slet lenge med stress og anspenthet. Dype magedrag og fokus på hvordan jeg puster har hjulpet meg mye. Kanskje du kan begynne med yoga? Trening er også bra.
Solskinn Skrevet 22. august 2006 #3 Skrevet 22. august 2006 Ja trening kan hjelpe. En kropp som ikke blir brukt vil få følger, anntar at anspenthet kan være en av disse. Dersom en trener vil en bli trøttere om kveldnen og lettere kunne bli trøtt. Ellers kan du kanskje ta kontakt med legen råd råd om teknikker for å slappe av. Har du forsøkt rolig instrumentell musikk, panfløyte, regnskoglyder ol(alt etterhva du liker) dersom du prøver dette samtidig som du forsøker danne deg bilder av positive ting du liker (en nydelig ferie, en nydelig person, et vakkert sted, en fantastisk kake el) vil tankene dine kanskje flyte av sted? Selv holder det for meg å telle baklengs, etter å ha gjort dette en stund blir det for lett og man kan tenke samtidig, da begynner jeg på et par tusen og teller to og to eller tre og tre nedover. Jeg lærte også alfabetet baklengs i en periode, tok ganske lang tid for jeg sovnet jo alltid midt i. Det hjap meg i all fall å til å ikke tenke på andre ting. God kveld te, i sofakroken med et godt teppe rudt kan kanskje også hjelpe, dette kan være med å danne en god rutine før du legger deg slik at kroppen din etterhvert blir vant til å roe seg ned fordi den vet at søvn snart kommer. Kroppene våre er ganske lure sånn sett.
Gjest gjesta Skrevet 22. august 2006 #4 Skrevet 22. august 2006 Trening, pustetekninkker, "tenke skuldrene ned".... Dette har hjulpet meg masse.
Gjest Solsikke Skrevet 22. august 2006 #5 Skrevet 22. august 2006 Yoga har hjulpet meg masse! Meditasjon er også bra
Amanlis Skrevet 23. august 2006 #6 Skrevet 23. august 2006 Pusteteknikker!!!! Jeg slet lenge med stress og anspenthet. Dype magedrag og fokus på hvordan jeg puster har hjulpet meg mye. ← Lær deg å puste med magen, det er sunnere for da beveger du tarmsystemet og andre indre organer også. Noe vi gjør minimalt dersom vi puster med brystkassa. Prøv å gå deg en tur om kvelden hvor du foruserer på å senke skuldrene og å puste med magen. Det har hjulpet meg masse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå