Gjest gjest1 Skrevet 22. august 2006 #1 Skrevet 22. august 2006 Skal reise til Bejing og da må jeg lide meg igjenom en laaang flytur. Noen tips til hva jeg kan sysselsette meg selv med? Sånn bortsett fra å sove?
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #2 Skrevet 22. august 2006 Lese om Beijing, spise, se på demo av sikkerhetsrutinene, se på filmene som sendes.
Gjest gjesta Skrevet 22. august 2006 #3 Skrevet 22. august 2006 Jeg pleier å sove, lese, se på filmene de sender, gå på do oftere enn strengt tatt nødvendig for å få beveget meg litt , spille spill (ta med et reisespill eller en kortstokk, alt etter hva du liker), løse soduko eller noe slikt, legge tusen planer sammen med dem jeg reiser sammen med, og døse videre...
gard Skrevet 22. august 2006 #4 Skrevet 22. august 2006 Hei Det avhenger litt av flyselskap. Da vi reiste til Malaysia i mars brukte vi Malaysia Airlines og de hadde et kjempeutvalg av filmer og spill ombord og da går tiden. Da vi reiste til Japan med JAL så spilte vi et tetris spill til vi omtrent fikk gnagsår Men da vi fløy hjem med KLM fra Malaysia i et gammelt fly kun med TV i taket på flyet så ble det kjedelig med en 12 timers flytur...og trangt om plassen var det også
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #5 Skrevet 22. august 2006 Her er min liste for å overleve lange flyturer: Løse, ledige komfortable klær Sko du enkelt kan ta av og på Pashmina skjerf Ørepropper (ala "Sov i Ro") Spennende bok evnt. blader Fulladet Ipod Flaske med vann Litt å spise på Egen pute - spesielt digg dersom du har vindussete, da får man lagt seg godt til Ellers er det bare å nyte turen, se filmene som vises ombord, Sove litt, spise litt innimellom og sørge for å få i deg nok drikke/vann, samt bevege deg nok. God tur!
Gjest gjest1 Skrevet 22. august 2006 #6 Skrevet 22. august 2006 ...se på demo av sikkerhetsrutinene... ← Ok, takk for tips! Får fylle sekken med ipod og bøker og håpe jeg overlever... *krysser fingrene for oppgradering til buissnessclass.....*
marsy Skrevet 1. september 2006 #7 Skrevet 1. september 2006 jeg har alltid på meg gode klær som ikke strammer noe sted. det kan være lurt å ha med en ekstra genser for eksempel, siden det ofte blir litt kaldt i fly, og det kan være godt å ha den på/ eventuelt bruke som hodepute når man vil sove. jeg har også med meg litt snacks og en eller to flasker drikke siden jeg bruker linser har jeg med meg et ekstra par (engangslinser) +og briller på grunn av tørr luft jeg har også med meg en bok og blad/aviser, og selvfølgelig mp3 spilleren min de viser jo filmer og tv-serier om bord også, så det er ganske greit å holde seg underholdt
Gjest gjesta Skrevet 1. september 2006 #8 Skrevet 1. september 2006 Gode tips over her. Forrige gang vi var ute å reiste kjøpte jeg sånne høretelefoner som stenger ute/utligner mye av bråket i flyet. Det var deilig! Det gjør det også mye lettere å høre hva som blir sagt på filmene som vises.. kvaliteten på filmene er ikke alltid den beste.
Maja_83 Skrevet 1. september 2006 #9 Skrevet 1. september 2006 Jeg er et sovedyr så jeg eeeelsker lange flyturer ettersom at jeg da kan sove, sove, sove Men et tips til dere som sliter med å sovne: Innsovningspiller! Min kjære sverger til dette når vi flyr langt, før vred han på seg og bare halvsov på langdistanse flyvning, men nå sover han som et barn (Og han som egentlig er skeptisk til paracet, hehe)
Gjest Aloha Skrevet 2. september 2006 #10 Skrevet 2. september 2006 Ta med en god bok! Jeg kan fint lese en hel bok på en lang flytur, da går det jo såååå fort! Ellers går jo tiden greit om man har egen tv-skjerm f.eks. og kan se flere filmer underveis.
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2006 #11 Skrevet 2. september 2006 Jeg gruet meg veldig første gang på langtur, ikke fordi jeg har flyskrekk, men fordi det hørtes så utrolig kjedelig ut. Og ikke minst ukomfortabelt. Men det går mye fortere enn man tror. Blir faktisk mer utålmodig på kortere reiser, da fordi man vet man er framme snart
Gjest Gjesta Skrevet 2. september 2006 #12 Skrevet 2. september 2006 Hm, sist gang jeg fløy virkelig laaangt, hadde jeg planer om å spise noe godt jeg hadde kjøpt med meg, lese en bok og SOVE! Desverre viste det seg at barnet bak meg vekselsvis sparket i seteryggen, ristet i seteryggen, dro meg i håret osv, en annen like ved meg kastet opp, han ved siden av meg var en kjedelig pratmaker som stadig måtte tisse, og flyet fikk ikke ta av etter mellomlandingen pga noe teknisk, så jeg måtte tilbringe en natt på et flyhotell. Tips: Sørg for at du får teppe og pute, ta med deg gode rakksokker eller lignende (gjerne støttestrømper/flystrømper under!) og god fuktighetskrem!
Gjest Lanyah Skrevet 2. september 2006 #13 Skrevet 2. september 2006 Hm, sist gang jeg fløy virkelig laaangt, hadde jeg planer om å spise noe godt jeg hadde kjøpt med meg, lese en bok og SOVE! Desverre viste det seg at barnet bak meg vekselsvis sparket i seteryggen, ristet i seteryggen, dro meg i håret osv, en annen like ved meg kastet opp, han ved siden av meg var en kjedelig pratmaker som stadig måtte tisse, og flyet fikk ikke ta av etter mellomlandingen pga noe teknisk, så jeg måtte tilbringe en natt på et flyhotell. Tips: Sørg for at du får teppe og pute, ta med deg gode rakksokker eller lignende (gjerne støttestrømper/flystrømper under!) og god fuktighetskrem! ← Sånn har jeg ògså opplevd, urolige barn bak meg! Og samtidig var det 2 barn som grein omtrent hele tiden...! Da blir jeg så... !
Gjest gjest1 Skrevet 3. september 2006 #14 Skrevet 3. september 2006 Da er flyturen overstått, og jeg overlevde... såvidt! Holdt på å kjede meg til døde, men så litt film, sov litt og brukte ipoden flittig! Takk og lov for "noicecancelling earphones"...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå