Gå til innhold

Dette er ikke ost


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det morsomme er at hvis man leser artikkelen ordentlig, så står det en veldig viktig setning (som ikke er uthevet, av en eller annen merkelig grunn):

"Men hun påpeker at det er ingenting som tyder på at fett fra palmeolje er mer usunt en melkefett som brukes i ekte ost"

Så hva er så farlig da egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Glad jeg pleier å rive osten min selv.

Men fy skam! Ja, det står ikke ost på pakken, men det er jo det man tror!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er egentlig gammelt nytt. Står jo også klart og tydelig i innholdsdeklarasjonen hva pakken inneholder, så kan man sammenligne med den vanlige osten i kjøledisken. First Price kaller da også sin variant for bare "Revet", ikke "Revet ost", så da har de vel liksom sitt på det tørre :forvirret:

Men det er ikke alle ferdigrevne oster som ikke er ost - dette gjelder First Price, Synnøve Finden og den fra Arla som er omtalt i artikkelen. Står det på pakken at det er potetmel eller potetstivelse i pakken, styrer du unna. Tine sine revne oster er ordentlig ost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette var jeg faktisk klar over. Pleier alltid å rive osten selv, spesielt fordi jeg som oftest bruker to oster samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det smaker ikke så mye av den Arla-"ost"en, så er ikke overrasket. Dessuten har jeg lest på Tine-pakken om dette fenomenet, så jeg er ikke overrasket.

Synes uansett at det er idiotisk. De lurer folk. Ost som ikke er ost er ikke ost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er da ikke noe nytt.

er bare å lese innholdsfortegnelsen det.

og jeg kjøper fortsatt first price "revet" til å ha på gratenger og annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nå ikke så sikker på at Norvegia, Gulost og de andre generiske hvitostene vi har her til lands er ost heller, jeg da. Jeg har en snikende mistanke om at det er gummi eller noe annet muffens. Og det gjelder forresten det meste av det som kommer fra Tine merket 'ost'. Ikke skjønner jeg hva Tine Cheddar og Tine Mozarella har med cheddar og mozarella å gjøre, for de bærer ingen likhet bortsett fra fargen.

Dagens sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg den som leser bak på matvarene jeg kjøper, så for meg var dette noe nytt.

Men så bruker jeg også bare tine sin revet jarlsberg når jeg skal ha revet...

Litt ekkelt å ha palmeolje på pizzaen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ekkelt å ha palmeolje på pizzaen da...

Hmm, hvorfor er det eklere å ha palmeolje enn melkefett på pizzaen? Olivenolje har de fleste i tillegg på den.

Selv bryr jeg meg ikke. Har aldri kjøpt ferdig opprevet ost eller hva det nå er. Litt må man kunne klare å gjøre selv.

Edit: Leif

Endret av skrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...