Gjest Gjest Skrevet 21. august 2006 #1 Skrevet 21. august 2006 Nå begynte jeg i ny jobb idag, på SFO, men har fire dager prøvetid (får vite på fredag om jeg får jobben). Det jeg lurer på er: Hvordan kan jeg gi et veldig godt inntrykk? Hvor mye burde jeg engasjere meg i leken til barna?
Lykkelig eks-frue Skrevet 21. august 2006 #2 Skrevet 21. august 2006 For det første, det høres rart ut med denne måten å gjøre det på. Men tilbake til det du spør om. Jeg har selv en gutt på sfo, og de ansatte jeg legger merke til er de som jeg ser er engasjerte i lek med barna, trenger ikke hoppe og sprette hele arbeidstiden men ikke stå i mobilen hver gang jeg som forelder kommer. Vis interesse for hva barna forteller. Spør om de har hatt en fin dag på skolen. Spør de som allerede jobber der om rutiner, vis initiativ og delta.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2006 #3 Skrevet 21. august 2006 Som fersk første-klasse-forelder med barn som akkurat har begynt på SFO, er det noe jeg har lagt merke til iallefall; det er veldig hyggelig å bli orntlig tatt imot om morgenen og når jeg henter. Setter pris på at de som skal passe på barnet mitt har kommet og presentert seg på en orntelig måte, og at de "ser" meg når jeg henter barnet og kanskje gir meg en setning eller to om hvordan barnet mitt har hatt det i løpet av dagen. Noen gjør det, og noen står som nevnt over her, og prater i mobilen og enser oss ikke. Vet ikke om dette er noe arbeidsgiveren ser etter hos dem de skal ansette, men jeg synns iallefall at dette er viktig hos en SFO-ansatt.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #4 Skrevet 22. august 2006 Vet ikke om dette er noe arbeidsgiveren ser etter hos dem de skal ansette, men jeg synns iallefall at dette er viktig hos en SFO-ansatt. ← Jeg så heldigvis i går at de to mobilskravlende damene som jobbet der i fjor ikke er der mer. Skal sies at vi har et utrolig flott personale på sfo hos oss.
Lykkelig eks-frue Skrevet 22. august 2006 #5 Skrevet 22. august 2006 Jeg så heldigvis i går at de to mobilskravlende damene som jobbet der i fjor ikke er der mer. Skal sies at vi har et utrolig flott personale på sfo hos oss. ← Og det var meg ja.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå