Gå til innhold

Merkelig mens

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk for endel år siden vite at jeg hadde endometriose,spiste tabletter i et halvt år og ble bedre. Blødde mindre under mens å hadde mindre smerter.

Dette var kansje for 8 år siden.

For 4 år siden fikk jeg diagnosen pco. Økt behåring,økt testoseron i blodet og cyster på eggstokkene. Fin vektøkning også. Bynte da på Diane og det hjalp bra.

Merket at jeg ble dårligere i kroppen da jeg hadde pillefri uke,så i perioder hadde jeg ikke pillefrie uker. Spiste 3 brett i ett for så å ha en ukes pause. Dette fungerte bra lenge,helt til tidliger i år. Ble smådeppa,veldig nedsatt sexlyst og følte generelt at kroppen var i ulage. Fant da ut at jeg skulle ta en pause fra pillene.

Sluttet på tablettene i slutten av juni. Vanligvis har jeg fått mensen 3 dager etter p-pille slutt. Men denne gangen gikk det nermere 10 dager (10/7-14/7).

Blødde i 4 dager,mot normalt i 6 dager. Liten mens egentlig.

ca 14 dager etter endt mens får jeg sterke mens smerter brått og uventet.

Har aldri hatt så vondt før utenom den gangen jeg fødte.

Var sikker på at det var en cyste eller noe som gjorde det.

Varte i 4 timer ca.Like brått som smertene kom forsvant de.

2 dager etterpå fikk jeg den vannvittigste mensen jeg noen ganger har hatt.Blødde i bøtter å spann føltes det som.

Blødde kraftig i 4 dager å så var det stopp. ( 4/8-8/8)

Var svimmel å uvel i de 4 dagene og hadde hodepine.

Helt utmattet med andre ord.

I går så fikk jeg de sterke mens smertene igjen å hvis det er likt som forige gang så blir jeg handicap i morgen igjen......

Er dette normalt når man slutter på pillen?

Virker som om jeg har korte sykluser...Noen som er inne på slike ting?

Synes det er litt rart at jeg har både endometriose og pco diagnose.

For når jeg leser på de så er det rimelig forskjellige symptomer man skal ha...

Går det ant å ha begge deler?

Har også fått fibromyalgi diagnose..Kansje disse tingene henger i lag på et vis???

Skal ha et opphold på pillene en stund til.Få sjekket hormon nivået etterhvert for å se om det endrer seg og om man får økt behåring igjen...Ikke kult med det iallefall...

Lurer litt på hvilken piller jeg bør bynne på når jeg er klar for det igjen...Men er vel kansje bare Diane som passer når man har pco??

Ikke bare bare å få svar på alt dette hos legen.Overarbeidet kar som har liten tid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres så komplekst ut at jeg ville ha bedt fastlegen om henvisning til gynekolog, evt. gått til privat gynekolog. Det er ingen grunn til at du skal slite med dette uten profesjonell info og hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...