Gå til innhold

Hva slags dekk foretrekker du?


Gjest anonym

Hva slags dekk foretrekker du?  

  1. 1. Hva slags dekk foretrekker du?

    • Piggdekk
      5
    • Piggfrie dekk
      6


Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Selv om piggfritt er helt greit ved bykjøring, må jeg si jeg føler meg tryggest med piggdekk de fleste andre steder. Undersøkelser viser jo også at på blanke holka er det pigger som fungerer best. En annen ting er at piggfrie dekk polerer underlaget, slik at det blir enda glattere. Fordelen med piggfrie dekk er at de ikke bråker så mye som piggdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg foretrekker gode piggdekk.

Det er egentlig kun fordi jeg har prøvd begge deler og følte meg mindre trygg med piggfrie dekk.

Om disse dekkene var dårlige til å være piggfrie, det vites ikke.

Men hadde jeg fått valget mellom de to, og selv om begge var av beste kvalitet, så hadde jeg valgt de gamle, gode piggdekkene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører piggfritt på tredje vinteren nå og er veldig fornøyd. Også nå på "frostglatta" vi har på Østlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Kjører piggfritt på drosje for 8 år på rad og skal aldr kjøre med pigger igjen.

Piggdekk gir en falsk trygghet. Når dekkene har kjørt en sesong og tilbringt en sommer i garasjen så er gummien så knallhard at du kan nesten like godt kjøre med sommerdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører piggfritt og det er i grunnen greit nå som jeg bor i by. Akkurat nå for tida, på ekstremt glatt føre, ville likevel piggdekk ha vært hakket tryggere føler jeg. Men så lenge jeg tar det isi går det greit :blunke:

Men uansett om man kjører med eller uten pigg må man ta hensyn til føret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har piggdekk detter er første vinteren min på veien så jeg kan liksom ikke si at dette er noe bedre eller dårligere. sambo har piggfri på bilen sin, og den har faktisk bedre veigrep, på snø og isføre. mine er nye i år hans fra i fjord. mange mener jo at piggfri har bedre veigrep uannsettføre. har også hørt at de piggfrie tar bedre på vier der det blir kjørt en del med pigger også fordi piggdekkken skraper litt i isen. ikke vet jeg, men det viktiske er jo og tilpasse kjøringen etter forholdene, ikke de beste dekk i verden kompenserer for uvettig kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode piggfrie dekk! Det er stor forsjell på piggfrie dekk, men foretrekker gode piggfrie framfor piggdekk. Mindre støy og mindre forurensing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde piggfrie dekk da jeg bodde i byen og kjørte mest der. De satt som støpt på både snø og is, og jeg hadde aldri problemer. Da vi flytta til mer landlige omgivelser valgte vi piggdekk, og selv om vi har fin fint grep på snøføre hadde vi skikkelige problemer på isholka her om dagen. I grøfta to ganger på 10 minutter :evil: Men hva annet kan man forvente av de stakkars piggdekkene som har vært kjørt på trøndersk asfalt siden de kom på til rett før jul......*hvor er alle pigger hen?* Og ikke kan disse nymotens dekka pigges opp heller :sinna: , så nå kjøper jeg kjetting og satser på nye dekk i høst. Om de blir piggfrie vites ikke, men sjansen er stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...