Amalie_85 Skrevet 21. august 2006 #1 Skrevet 21. august 2006 Ja som overskriften sier. Så begynner skolen for meg i morgen. Og jeg gruer meg. Eller jeg gruer meg ikke. Men ja..... Skummelt. Jeg vil ha noen å holde i hånden Noen som melder seg frivillig? Nei men jeg må bare få ut litt frustrasjon. Vondt i magen
Scorpina Skrevet 21. august 2006 #2 Skrevet 21. august 2006 Hva gruer du deg til da? Nye fjes? Ingen kjente? Nye mennesker å forholde deg til? Ikke kult å gå til noe nytt og kanskje skremmende, men det VIL gå seg til vettu
Amalie_85 Skrevet 21. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 21. august 2006 Takk Er skikkelig skummelt å begynne på noe helt nytt igjen.
Scorpina Skrevet 21. august 2006 #4 Skrevet 21. august 2006 Yepp!! Been there done that Amalie!! Det er ikke no' kult. Men, jeg pusta godt inn, pusta godt ut og tenkte "slapp AV - det vil gå bra!!" Vær imøtekommende, smilende og ta selv initiativ til samtale/prat. (Var 17 år gammel og skulle begynne på v.g.skole 180 mil hjemmefra. Kjente ikke ETT menneske!!! OG, det GIKK veeeeldig bra!! Fikk mange venner, venner jeg enda har kontakt med den dag i dag. Viktigste for MEG var å by på meg selv, og ikke forvente at venner skal "dumpe ned i fanget" på deg) Stå på!!
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2006 #5 Skrevet 21. august 2006 Snart begynner skolen for meg også og jeg gleder meg! Jeg kjenner ingen der og er spent på hva slags mennesker jeg kommer til å bli kjent med, hvordan foreleserne er og ikke minst pensum! Det blir også spennende å se hvordan kjønnsfordelingen er. Alt blir nytt og spennende! Håper bare jeg ikke har for høye forventninger...
Gjest Virvel Skrevet 21. august 2006 #6 Skrevet 21. august 2006 Kjenner meg veldig godt igjen. Var pissredd da jeg begynte på høyskolen for tre år siden, og da jeg kom hjem etter den første dagen var jeg så utslitt og lettet over at det var over at jeg grein i nesten en time. Men allerede den andre dagen fant jeg et par stykker som var hyggelige og som jeg spiste lunsj med, og i løpet av de første to ukene hadde jeg faktisk blitt kjent med alle de som skulle komme til å utgjøre "min" gjeng. Man blir veldig fort kjent når ingen kjenner noen fra før, hvis det er noen trøst. :icon_smile:
Spirito Skrevet 21. august 2006 #7 Skrevet 21. august 2006 I morgen er det bare registrering og pjatt, du møter antakeligvis ikke på en eneste av de du skal gå i klasse med engang. Skolen begynner liksom ikke før undervisningen begynner, først da trenger man bekymre seg over å gjøre et godt førsteinntrykk og å få seg venner. Det eneste som er kjipt i morgen er å spise gratissalaten alene om man ikke finner noen å spise den med.
Amalie_85 Skrevet 21. august 2006 Forfatter #8 Skrevet 21. august 2006 Bra det da. JEg har jo opplevd dette før. HAr jo vært på vidregående. OG jeg har også vært alene å studert i utlandet. Men hvorfor jeg "gruer" meg så mye nå vet jeg egentlig ikke. Jeg gleder gruer meg. Er spent. Litt engstelig. Og jeg er veldig gla for å vite at ikke er den eneste som har det sånn.
Saeria Skrevet 21. august 2006 #9 Skrevet 21. august 2006 jeg tror det er ganske normalt å være engstelig når en skal til med noe helt nytt. En vet jo ikke hva en går til. Alt er ukjent og de fleste mennesker liker å ha kontroll over det som skjer i livene deres. Jeg også grugledde meg til første dag i forrige uke. Samme i dag, da det var første undervisningsdag. Men det gikk fint. I morgen skal vi til med de to siste fagene vi skal ha dette semesteret og jeg er veldig spent. Det kommer til å gå bra, selv om jeg skjønner at du føler det som du gjør. Lykke til i morgen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå