Gå til innhold

Fred over Jon Lilletuns minne


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jon Lilletun døde i natt etter å ha tapt mot kreftsykdommen.

Jeg hørte ikke til hans politiske sympatisører, men like vel er dette en politiker jeg vil huske i lang tid. Latteren hans var så morsom, og han virket alltid så glad.

Noe ved ham rørte meg. Da han kom tilbake til Stortinget i fjor høst, sendte jeg ham en mail hvor jeg skrev at jeg var en fremmed, men likevel følte glede ved hans tilbakekomst og håp om at kreftsykdommen nå var kjempet tilbake. Jeg fikk et hyggelig svar tilbake.

En glad humørspreder er nå borte fra norsk politikk.

:dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Det er vel det som er så spesielt med kreftsykdommer. Folk ser tilsynelatende friske ut etter behandling. Så går det en tid - kort eller lang - og vips så er det i gang igjen.

Jon Lilletun var et STORT medmenneske.

Lyser fred over hans minne :dagens-rose:

Sender varme tanker til hans etterlatte :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var en jeg også likte veldig godt - rett og slett en likandes kar!

Sitter her med litt tårer i øynene av å tenke på han - leit han ikke klarte å overvinne kreftskdommen.

Lyser fred over hans minne

Endret av punkyB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest l@dy in red ikke innlogget
Jon Lilletun døde i natt etter å ha tapt mot kreftsykdommen.

Jeg hørte ikke til hans politiske sympatisører, men like vel er dette en politiker jeg vil huske i lang tid.  Latteren hans var så morsom, og han virket alltid så glad.

Noe ved ham rørte meg.  Da han kom tilbake til Stortinget i fjor høst, sendte jeg ham en mail hvor jeg skrev at jeg var en fremmed, men likevel følte glede ved hans tilbakekomst og håp om at kreftsykdommen nå var kjempet tilbake.  Jeg fikk et hyggelig svar tilbake.

En glad humørspreder er nå borte fra norsk politikk.

:dagens-rose:

:grine::grine: syntes dette var veldig trist selv om jeg ikke har hatt noen tilknytning til politikken hans, men syntes det var noe spesielt med ham. Jeg har kjent sånn varme og godhet for ham, men en aldri så liten trøst er jo at han nå har det bedre enn han aldri har hatt det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Jeg traff Jon Lilletun i jobbsammenheng noen ganger pga funksjonen hans som "leder" for Agderbenken på Stortinget. En fantastisk fin fyr, genuint interessert både i folk og fag, man merket umiddelbart at dette var en mann som faktisk hadde både vilje og gjennomføringskraft.

Husker best hvordan han fulgte opp en jobbsak vi såvidt hadde nevnt for ham, uten at vi hadde den store troen på at noe kunne skje. Han ringte tilbake tre uker senere; den politiske responsen var som forventet (apatisk), men han "hadde tatt seg den frihet" å nevne saken for Idrettsforbundet, som hadde tent på forslaget. Etterpå ordnet han et møte, tipset oss om prosjektmidler og sendte blomst da prosjektet ble startet.

Sånn gjør ikke alle, for å si det pent. Det er mange som har hatt tilsvarende opplevelser, og det er mange både her i Vest-Agder og ellers i landet som vil savne Jon Lilletun, selv om vi aldrihar stemt på partiet hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...