Gå til innhold

Å sitere et utsagn....


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har lagt merke til at hvis noen ønsker å sitere det en annen har sagt så siterer de hele teksten.

Fordi om de skal kommentere en del av teksten, så blir hele teksten med.

Dette tar for det første stor plass. Hele teksten blir gjenntatt to ganger.

Nå skal jeg ikke bestemme hva andre ønsker å gjøre, men ønsker bare en tilbakemelding om hvorfor noen gjør dette.

Er dette nødvendig?

Har også sette ved noen annledninger at en person starter en tråd som er ganske lang. Så kommer en for å svare og siterer alt som førstemann har sagt og svarer med f.eks en liten kommentar eller et par smilys.

Man behøver ikke å lese hele teksten to ganger!!

Jeg bare lurer!!!!!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følger deg helt på dette, Merete.

Noen ganger er det også motsatt, ved at det kommer et svar på et spørsmål en eller annen stilte for tre sider siden, og dermed blir den revet helt ut av sin sammenheng. Så derfor siterer man. Men det blir jo litt overkill da... Har også sett noen sitere hele teksten og unnlatt å kommentere selv - da blir det noe mer en middels meningsløst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette er vel fordi enkelte ikke er klar over at de kan klippe bort slik at kun det de ønsker å sitere av teksten står i

taggene...

Kanskje de merker litt av teksten i innlegget, klikker siter-knappen og regner med at bare det de merket blir sitert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Dette er vel fordi enkelte ikke er klar over at de kan klippe bort slik at kun det de ønsker å sitere av teksten står i taggene...

Det kan det også være ja.

Må si jeg er glad for at flere enn meg synes det samme.

Når noen siterer en hel tekst rett etterpå blir det jo uansett at en ikke gidder å lese gjennom to ganger. :o

Men som Tusenfryd sier, så er det noen ganger nødvendig hvis man skal svare på noe som ble skrevet for tre sider siden.

Håper at noen lærer på dette og at det går an å klippe vekk det uvesentlige. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der har jeg stussa på og.....spesielt når de siterer' date=' men ikke kommenterer en annens utsagn....[/quote']

Tror dette kommer av at folk gjør feil. Det er da ingen som med vitende og vilje gjør sånnt? Lett å gjøre "dumme ting" når man er helt ny tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan fortelle meg hvordan man siterer flere ulike avsnitt fra samme tekst?

Får det ikke til :oops: , har prøvd å plassere quote-merket der jeg vil ha det, men det ender alltid på slutten av teksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha både "Quote" og "Quote slutt" rundt det du skal sitere. Jeg gjør det på følgende måte:

1. Siterer hele teksten

2. Klipper vekk det jeg ikke skal sitere

3. Kopierer "Quote" tag'en som står helt øverst, og setter den inn forran alle andre sitatene.

4. Kopierer "Quote slutt" tag'en fra slutten av det siste sitatet, og setter den inn bak hvert enkelt delsitat.

5. Skriver det jeg ønsker å skrive før første quote, etter siste quote og mellom hver "Quote slutt" og "Quote start".

Som du ser gjelder det å holde tunga rett i munnen. Men det hjelper å tenke på at hvert enkelt delsitat skal ha en begynnelse og en slutt, og alt som står innenfor denne blir en del av sitatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Eh.. Dette hørtes litt innvikla ut, men det er det jo egentlig ikke..

Jeg for min del klikker først quote, limer inn det jeg vil kommentere, klikker quote-slutt. Skriver egen kommentar. Vil jeg sitere mer klikker jeg igjen quote, limer inn det neste jeg kommenterer osv.. (eh, det hørtes vel like innvikla ut kanskje? :ler: )

Men selvfølgelig, vil jeg kommentere flere utsagn fra et innlegg som ligger på en side langt foran e.l. er det nok greiere å kopiere hele teksten for så å fjerne det som er unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

En kan også kopiere og lime inn den teksten en vil ha.

Merk så hele denne teksten og trykk på "Quote"

Da blir denne teksten merkes som sitat!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i noen tilfeller blir hele teksten sitert. Uten noen form for kommentar. Skjønner ikke hensikten..

Vel - eg har lagt merke til at enkelte gongar kjem kommentarane inne i det som er sitert, men utan at det er framheva på ein eller annan måte. (Farge, feit skrift, ...) Då er det lett å oversjå.

Og nokre gongar er det sikkert berre eit "feiltrykk". :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...