Gå til innhold

Nok en skyteepisode.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nå dreide denne debatten seg om frykten for å bli tilfeldig skutt og drept i Oslo. At en del opplever tilfeldig kriminalitet og vold er et større problem en tilfeldig drap og skyting. Å automatisk koble dette sammen er litt Frp'sk. Eller "realisme" som det heter på deres landsmøter.

Jeg forstår ikke helt logikken din.

Hvorfor har en mindre å frykte fra skyteepisoder fordi det forekommer verre ting andre steder?

Er ikke dette like risikabelt uavhengig av andre hendelser andre steder?

Slike skyteepisoder kan selvsagt også skje på tettbefolkede steder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja,folk må tenke rasjonelt,det mener ihvertfall jeg.klart man blir skremt av å lese VG og Dagbladet,men det er tross alt større sjangs for å bli drept av sin egen kjæreste enn å bli rept av noen fra a-gjengen/b-gjengen eller hva de nå kaller seg...

Skrevet

Tabloidene elsker å spille på frykten til mennesker. Forrige gang var det vel fugleinfluensaen de messet om.

Skrevet
Det som er interessant er at dette har de holdt på med i årevis. I Oslo Øst har det også blitt skutt mot ikke-gjengmedlemmer, men det er nå først, når det skjer på Aker Brygge at det blir blåst stort opp.

What?? Jeg har bodd på Oslo Øst i noen år nå, men aldri hørt om skyteepisoder her. De fleste har vel vært i byen.

Skrevet

Også på litt avsidesliggende steder i Grorduddalen tror jeg.

Skrevet
Også på litt avsidesliggende steder i Grorduddalen tror jeg.

Hvor da? Det eneste jeg husker var Romsåsdrapet som sjedde en gang på slutten av 80- tallet?

Skrevet
Hvor da? Det eneste jeg husker var Romsåsdrapet som sjedde en gang på slutten av 80- tallet?

På nittitallet ble det ble skutt med maskinpistol ved Narvesenkiosken på Stovnersenteret husker jeg. Men den gangen ble ingen truffet. Så det ble ikke så mye oppstyr av det som da de skyter på vestkanten. Og skuddene på Aker brygge har helt sikkert noe å gjøre med han som ble skutt og drept på Tøyen for noen år tilbake. Nå nylig var det også en kar som ble hugget ned med sverd på Grønnland. Og lengst sørøst på Grynerløkka var det en kar for ikke så lenge siden som ble skutt, men overlevde.

Rundt år 2000 var det også et skuddrama på Grynerløkka, hvor det ble skutt vilt mot en drosje de hadde fått låne. Men ingen ble truffet den gangen heller, så det ble ikke så mye oppstyr som når de skyter på vestkanten. Og på Furuset får politiet juling og patruljebilene sine ramponert når de forsøker å forhindre disse innvandrergjengene fra å terrorisere nabolaget. Men det er først når de skyter på Aker brygge at du får se politimesteren på TV.

Hører jeg noen rope hurra for innvandringspolitikken? Min påstand er at innvandringen er hovedårsaken til denne alvorlige voldskriminaliteten som Oslo nå opplever. Uten den hadde Oslo ganske så sikkert vært en langt fredeligere og tryggere by.

Skrevet

Ok, I surrender- da er jeg ikke opplyst nok.

Skrevet
Håper du ikke bor på Furuset, Lillesøster.

Nope, bor langt unna der. Selv om jeg bor på den såkalte østkanten, så bor jeg i et rolig boligstrøk. Men man skal jo ikke føle seg trygg noen steder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...