Gjest gjesta Skrevet 20. august 2006 #1 Skrevet 20. august 2006 Sambo og jeg har veldig lyst til å reise til Skotland... Har noen her inne noen tips om hvor man burde dra, samt når på året??
mowgli Skrevet 20. august 2006 #2 Skrevet 20. august 2006 Glasgow og Edinburgh har jeg vært i, det kan anbefales ihvertfall =) Ellers har jeg hørt at Ayr skal være en koselig plass å dra til =)
Nightingale Skrevet 20. august 2006 #3 Skrevet 20. august 2006 Ayr er koselig, men en ganske liten plass. Det er en lang strand der, og der er mulig å ta noen hyggelige turer i området. Det er heller ikke så langt inn til de store byene, det er bare å hoppe på toget. Ayr er en by som ligger nær den flyplassen "billigflyene" fly til. Hvis du bor i Stirling, bor du ca. midt i mellom Edinburgh og Glasgow, det er også en ganske liten by. Også fine turnmuligheter her. Stort kjøpesenter også Men det er jo så klart best i Glasgow og Edinburgh for shopping da. Ca. 40 min. til begge steder fra Stirling.
Gjest Gjest_Chelsea_* Skrevet 20. august 2006 #4 Skrevet 20. august 2006 Jeg vil absolutt anbefale Isle of Skye, vakkert! Dessuten er det fint på nordøstkysten før Inverness. Mange koselige små landsbyer som ligger helt ned mot havet og hvor man kan være heldig å være de eneste turistene (siden det nesten ikke var overanttingsmuligheter der vi var iallefall.) Anbefaler en tur på pubquiz med lokalbefolkningen! Tror det nesten er det samme når du drar. Vi dro fra et strålende vær her hjemme i juli et år og hadde 9 dager med kaldt og vått vær der borte. På de britiske øyer kan man aldri helt stole på været og alle skjørtene mine som lå i kofferten under hele turen fikk jeg aldri brukt... Men det gjorde ingenting. Kjempefint i Scotland allikevel, sol og badevær kan man jo få i Syden!
Gjest gjesta Skrevet 21. august 2006 #5 Skrevet 21. august 2006 Jeg klarer meg fint uten varme så det er ikke no problem. Tusen takk for alle tips!!! Kom gjerne med fler!
Gjest gjest1 Skrevet 21. august 2006 #6 Skrevet 21. august 2006 Jeg ville dratt til glasgow, gått ned to kvartaler fra central station og bestilt meg en sightseeingtur. Da kjører de opp til loch ness og opp i highlands og du får sett ALT! Det var nydelig hoho! Turen tok 12 timer, og jeg kjedet meg ikke et sekund, sovnet aldri på turen, og nei! Du må dra der :-)
Pasha Skrevet 21. august 2006 #7 Skrevet 21. august 2006 send en pm eller noe til holly hobbie.. hun bor jo der og har nok noen lure tips
Gjest gjesta Skrevet 22. august 2006 #8 Skrevet 22. august 2006 send en pm eller noe til holly hobbie.. hun bor jo der og har nok noen lure tips ← Det skal jeg gjøre Takk for tipset!!!
Gjest gjest1 Skrevet 22. august 2006 #9 Skrevet 22. august 2006 Mitt råd var også lurt! Og jeg ga korrekt veibeskrivelse og :-D
Gjest gjesta Skrevet 22. august 2006 #10 Skrevet 22. august 2006 Mitt råd var også lurt! Og jeg ga korrekt veibeskrivelse og :-D ← Tusen millioner takk!!!! :klem: You're simply the best, you're better than all the rest...
Gjest gjesta Skrevet 22. august 2006 #12 Skrevet 22. august 2006 :bukke: ← Dette er å spore elt av, men... Når jeg ser avataren din er det dessverre en møkkasang som dukker opp i huet mitt... Stop right now, baby can't you see... (spice girls) Slem du som får den til å dukke opp i hjernen min
Gjest gjest1 Skrevet 22. august 2006 #13 Skrevet 22. august 2006 Pffft! Jeg prøver jo bare å promotere mc hammer, jeg! Dødødødø dødø dødø CAN'T TOUCH THIS!
Gjest gjesta Skrevet 22. august 2006 #14 Skrevet 22. august 2006 Pffft! Jeg prøver jo bare å promotere mc hammer, jeg! Dødødødø dødø dødø CAN'T TOUCH THIS! ← For det var jo ennå bedre Nå har jeg to møkkasanger på hjernen...
Grooo Skrevet 23. august 2006 #16 Skrevet 23. august 2006 Glasgow er bare super! Har vært der mange ganger og skrevet masse om det her, søk litt
Gjest Kitz Skrevet 23. august 2006 #17 Skrevet 23. august 2006 Var på langweekend denne helga til Edinburgh hvor vi også satte av en dag med shopping i Glasgow. Det tok ca 1,5 time med buss hver vei. Jeg anbefaler Edinburgh på det sterkeste, utrolig vakker by. Glasgow er en mer industriby i forhold, men også verdt å få med seg vil jeg tro. Jeg fikk ikke sett så mye av den byen på den korte tiden vi var der. men forrelsket meg totalt i Edinburgh, så utrolig mange vakre bygninger og koselige gater. Byen er selsagt svært preget av turisme og det er typiske turistbutikker på hvert et hjørne, men vil etter denne turen absolutt anbefale det som reisemål.
Grooo Skrevet 23. august 2006 #18 Skrevet 23. august 2006 Vi har vært på dagstur i Edinburg fra Glasgow og trivdes overhodet ikke i E.
Gjest Smarties - ikke innlogget Skrevet 23. august 2006 #19 Skrevet 23. august 2006 Var på ferie i Skottland for noen år siden og er fast bestemt på å reise tilbake! Fantastisk land!! Forelsket meg helt i Edinburgh Stirling Castle er også verdt et besøk.. Tror alt i Skottland er fint, jeg God tur!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå