Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen som vet om en bra kuldekrem? Nå i disse vinterdager merker jeg at huden min er blitt ganske tørr, i tillegg til antydning av spregnte boldkar..

blir glad for alle svar! :D

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg bruker en fra Avéne som fås på apotket. Synes den er mindre fet enn andre jeg har prøvd, og trekker litt bedre inn i huden. Den koster ca. 85 kroner.

Skrevet

Jeg har faktisk lest at å bruke kuldekrem er helt unødvendig. Det gir bedre beskyttelse å ikke vaske ansiktet om morgenen, la det naturlige fettlaget være der, istedet for å bruke kuldekrem. Det er viktig å bruke en god fuktighetskrem da, for å forhindre tørr hud...

Skrevet

Man skal IKKE bruke fuktighetskrem når det er veldig kaldt, vannet i denne fryser på huden og lager mange bittesmå frostskader.

Dessuten hjelper ikke en fuktighetskrem mot tørr hud, men mot fuktighetsfattig eller dehydrert hud. Tørr hud har man når man mangler talg/sebum.

Og dessuten leser man så mye rart. Jeg har lest at man ikke skal drikke mer en 6 kopper vann per dag for ellers blir det til slim i kroppen..

Det er uenighet mellom leger og andre om hvorvidt bruken av kuldekrem har noen mening i hele tatt. Selv bruker jeg kuldekrem fordi jeg har couperose (sprengte blodkapillærer) i ansiktet og blir svært rød om jeg ikke bruker dem. Dessuten kjenner jeg selv stor forskjell når jeg er ute i kulden, den biter ikke så mye når jeg har en god kuldekrem på..

Smør dere inn med kuldekrem, og pass på barna også!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du har ekstremt tørr hud så kan du jo prøve ceridal lipogel. Dette er en krem helt uten vann som fås kjøpt på apoteket for en billig penge og har hjulpet meg gjennom kalde vintre.

Skrevet

Guerlain har en fin kuldekrem. Husker ikke helt hva den heter da jeg ikke har kjøpt den på en stund, men de hjelper deg sikkert i et parfymeri.

(bor for tiden i utlandet).

Anbefaler alle å gi huden ekstra næring og fuktighet i den norske vinteren. Det er veldig tørr luft inne!

Og som starie sier, vær forsiktig med hvilken fuktighetskrem du bruker ute i kulda!

:briller:

Gjest Lottemor
Skrevet

Jeg bruker Ceridal på både min datter,sammboer,hund og meg selv :)

den er som det ble skrevet bar fet i den omtrendt ingen vann,veldig lindrene mot alerede skadet hud og forebyggende for normal hud :)

Skrevet
Jeg har faktisk lest at å bruke kuldekrem er helt unødvendig. Det gir bedre beskyttelse å ikke vaske ansiktet om morgenen, la det naturlige fettlaget være der, istedet for å bruke kuldekrem. Det er viktig å bruke en god fuktighetskrem da, for å forhindre tørr hud...

Det er veldig sant det du skriver om vasking av hud før man skal ut i kulden.

Jeg var tidligere aktiv i rødekors hjelpekorps, der hadde vi forbud mot å dusje samme dag som vi skulle ut i kulden på øvelser o.l.

Jeg har vært ute i mange minusgrader uten å få forfrysninger i ansiktet. Har aldri brukt kuldekrem.

Alle har jo forskjellig hud. Noen har lettere for å få frostskader mens andre nesten er "imune". (Akkurat som at noen er født med negler som lett fliser og brekker og noen med hår som bare er tørt osv)

Så lenge man ikke smører ansiktet med en fuktighetskrem som inneholder vann eller vasker seg i ansiktet før man går ut i kulden, bør man være godt beskyttet hvis man ikke skal oppholde seg ute i lengre tid.

Skrevet

En god kuldekrem skal ikke innholde vann overhodet! Det er riktig som noen skriver her, at det fryser og skader huden.

Jeg har brukt en tidligere fra Lancome, den luktet ikke spesielt godt men var veldig god. Den lever sitt eget liv et sted jeg ikke vet hvor er akkurat nå, så jeg må kjøpe ny.

Og at man i prinsippet ikke skal behøve å bruke kuldekrem?

Kanskje, men vi er alle forskjellige og har ulik hud. Jeg satt i pulk et par hele vintere i all slags vær på 60-tallet. Før solbeskyttelse og kuldekrem og alt mulig, og resultatet er sprengte blodkar i kinnene fra forfrysninger og solbrenthet. Det betyr at ved -10 kan jeg ikke være ute, uten å bli hvit i ansiktet.

I går gikk jeg en tur på en tre kvarters tid i -5, og jeg var hvit og hadde blemmer i hele ansiktet. Ja, det går over på ikke veldig lang tid, men det er fryktelig ubehagelig og kan være inmari vondt, så kjøp en god kuldekrem til i hvert fall barna.

Skrevet

Et forbruker magasin (husker ikke i farten hva) testet kuldekrem for to år siden. De kom fram til at de ikke hjalp mer enn andre kremer. Det var fagfolk som testet.

Skrevet
Et forbruker magasin (husker ikke i farten hva) testet kuldekrem for to år siden. De kom fram til at de ikke hjalp mer enn andre kremer. Det var fagfolk som testet.

Nja, navnet kuldekrem hjelper nok ingen, men det er et stort poeng at den skal IKKE være vannbasert. Og det er "vanlige" kremer som ikke er det. Og da kan det brukes som kuldekrem.

Skrevet

Hei

Får man kjøpt den eridal kremen på parfymeri?

PP

Skrevet

nettopp Tusenfryd! Og disse kuldekremene er som oftet mye dyrere enn de som ikke har dette navnet...

Gjest Lottemor
Skrevet

Ceridal får du kjøpt på apoteket som jeg vet....

Tror ikke pafymeriet har den....

Den her helt toppen syntes jeg....luktfri er den også :)

koster nesten 170kr per tube...så den er dyr...

Skrevet

Da vi var mindre pleide mamma å smøre inn trynene våre med Vitapan. tror faktisk det er like greit med slike "billige" saker framfor kjempedyre produkter.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Jeg har faktisk lest at å bruke kuldekrem er helt unødvendig.

Som mange allerede har poengtert så har kuldekrem en god effekt på huden i kaldt vær. En god kuldekrem skal heller ikke tette igjen porene og gi kviser slik mange også tror.

Elizabeth Ardens Eight Hour Cream kan også brukes som kuldekrem når det ikke er over -10 grader. Den kan også bruker til mange andre ting og hører hjemme i enhver kvinnes hudpleiesystem.

Milla

Gjest Anonymous
Skrevet

Huff - smøre den i ansiktet hørtes ikke noe særlig ut.... blir du ikke helt blank da? Hvis det er den kremen jeg tenker på er den veldig fet - jeg bruker den på leppene.

Skrevet
En god kuldekrem skal heller ikke tette igjen porene og gi kviser slik mange også tror.

Det er jeg naturligvis enig i - i utgangspunktet. Men når man sitter i 20 dritkalde grader og ikke skal inn de neste to døgnene så må man av og til la forfengligheten vike.

Elizabeth Ardens Eight Hour Cream kan også brukes som kuldekrem når det ikke er over -10 grader.

I Oslo har det vært mer enn -10 effektive de siste ukene... :x er litt trett av kulden jeg nå, vil være ute. Har ikke vært ute på ukesvis kjennes det ut som. Joda, en tur i går, men da sto det - 5 på gradestokken og i dag -11. Og så vondt jeg hadde i går, det er ikke snakk om at jeg er ute i dag. Det får holde med en tur til og fra banen eller bilen.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Huff - smøre den i ansiktet hørtes ikke noe særlig ut.... blir du ikke helt blank da?

He He, denne kremen brukes av make-up artister, modeller og vanlige mennesker verden over til å fikse tørre hudflekker i ansiktet. Etter en forkjølelse blir jeg gjerne tørr i pannen og etter 2-3 dager med denne kremen så er jeg helt fin, ikke en eneste kvise dukker opp.

Creme de la Mer og E.A. Eight Hour Cream er anerkjente verden over for sine gode egenskaper.

Milla

Gjest Anonymous
Skrevet
He He, denne kremen brukes av make-up artister, modeller og vanlige mennesker verden over til å fikse tørre hudflekker i ansiktet.

Joda - jeg kjenner godt til kremen. Men jeg vil ikke si at den erstatter en kuldekrem/evt annen dagkrem (som ikke er vannbasert), syns den er alt for seig og blank til å smøre i hele ansiktet. Du sier jo selv at den brukes på tørre hudflekker - og det kan jeg være enig i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...