Gjest Gjest Skrevet 19. august 2006 #1 Skrevet 19. august 2006 Det er ikke ofte jeg er syk, har vært syk en gang de siste 15 årene. Men nå har jeg hovnet opp skikkelig i svelget (det er vel mandlene??), så jeg ikke klarer å svelge på vanlig måte. Får ikke sove siden jeg må sitte/stå for å svelge, og har ikke spist/drukket på et døgn. Klarer ikke å snakke heller. Så nå får jeg ikke sove, og ser for meg den andre våkenatten siden fredag da dette startet. Er det noe annet å gjøre enn å vente på at det blir helbredet? Kan det hende det er en bakterieinfeksjon og at det vil hjelpe å gå til legen for antibiotika? (har aldri tatt antibiotika de siste 15 årene). Og tror dere jeg blir frisk til første skoledag som er på mandag?? jeg er ellers i passelig fin form, men blir helt lammet når svelget ikke fungerer
Gjest 235 Skrevet 19. august 2006 #2 Skrevet 19. august 2006 Dra på legevakten da vel? Da sjekker de halsen din og tar noen prøver, og har du infeksjon eller noe så får du nok behandling god bedring
Aeriana Skrevet 20. august 2006 #3 Skrevet 20. august 2006 Kan jo hende at du har fått en streptokokkinfeksjon, og da hjelper antibiotika relativt fort. Kontakt legevakta og ta en halsprøve God bedring.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2006 #4 Skrevet 20. august 2006 Takk for svar begge to. Har snakket med min far som mener jeg må ha feber for at det skal være en bakterieinfeksjon. Men jeg klarer ikke å kjenne om jeg har feber eller ikke. Problemet når man aldri er syk er at man ikke er vant med å kjenne symptomer på kroppen. Jeg tok feks ikke den begynnende vondt i halsen noe alvorlig. Men vil de kikke på meg på legevakta da? Trodde det bare var stedet for svært alvorlig syke. Og er ikke køen her i Oslo veldig lang? Og hvordan skal jeg klare å få i meg noe antibiotika når jeg ikke engang klarer å svelge noe å drikke? Uff, det er nok sunt at jeg også er syk innimellom, så jeg skjønner hvordan andre har det. Men så synes jeg jo også veldig synd på meg selv nå, tenker jo på hvor lenge jeg skal gå rundt uten å få i meg noe veske
liv Skrevet 20. august 2006 #5 Skrevet 20. august 2006 (endret) Må ikke ha feber! Har hatt det flere ganger uten feber. I Oslo har de flere små legevaktsentre rundt omkring. Se om det er et nær deg! Endret 20. august 2006 av liv
tuji Skrevet 20. august 2006 #6 Skrevet 20. august 2006 Hvis ikke du klarer å drikke eller svelge noe som helst, er det jo noe muffens! Kom deg på legevakta!
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 20. august 2006 #7 Skrevet 20. august 2006 Trådstarter her! Jeg dro ned på legevakta, men følte meg bare som en hypokonder der jeg satt, siden det ikke føltes så alvorlig som de som hadde blitt knivstukket i løpet av natten osv. Og så slo nok legeskrekken litt inn.. Så jeg dro hjem igjen. Men tror placeboeffekten slo til bare av å komme ned der, for nå føler jeg meg bedre! Jeg har nok et enormt bra imunnsystem, så jeg kommer nok til å klare meg uten antibiotika! Utrolig hvordan man setter pris på de enkle ting etter å ha vært syk: er så fornøyd med meg selv siden jeg har klart å både drikke juice og spise en halv brødskive :-D Så regner med å bli bra til imorgen, men ta det litt rolig mtp trening osv. Nå håper jeg det er minst 5 år til neste gang jeg blir syk, for dette var en skikkelig kjip opplvelse
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå