Gå til innhold

Tett i svelget pga forkjølelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er ikke ofte jeg er syk, har vært syk en gang de siste 15 årene. Men nå har jeg hovnet opp skikkelig i svelget (det er vel mandlene??), så jeg ikke klarer å svelge på vanlig måte. Får ikke sove siden jeg må sitte/stå for å svelge, og har ikke spist/drukket på et døgn. Klarer ikke å snakke heller.

Så nå får jeg ikke sove, og ser for meg den andre våkenatten siden fredag da dette startet. Er det noe annet å gjøre enn å vente på at det blir helbredet? Kan det hende det er en bakterieinfeksjon og at det vil hjelpe å gå til legen for antibiotika? (har aldri tatt antibiotika de siste 15 årene).

Og tror dere jeg blir frisk til første skoledag som er på mandag?? jeg er ellers i passelig fin form, men blir helt lammet når svelget ikke fungerer :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra på legevakten da vel? Da sjekker de halsen din og tar noen prøver, og har du infeksjon eller noe så får du nok behandling :)

god bedring :)

Skrevet

Kan jo hende at du har fått en streptokokkinfeksjon, og da hjelper antibiotika relativt fort. Kontakt legevakta og ta en halsprøve ;) God bedring.

Skrevet

Takk for svar begge to. Har snakket med min far som mener jeg må ha feber for at det skal være en bakterieinfeksjon. Men jeg klarer ikke å kjenne om jeg har feber eller ikke. Problemet når man aldri er syk er at man ikke er vant med å kjenne symptomer på kroppen. Jeg tok feks ikke den begynnende vondt i halsen noe alvorlig.

Men vil de kikke på meg på legevakta da? Trodde det bare var stedet for svært alvorlig syke. Og er ikke køen her i Oslo veldig lang? Og hvordan skal jeg klare å få i meg noe antibiotika når jeg ikke engang klarer å svelge noe å drikke?

Uff, det er nok sunt at jeg også er syk innimellom, så jeg skjønner hvordan andre har det. :sjenert: Men så synes jeg jo også veldig synd på meg selv nå, tenker jo på hvor lenge jeg skal gå rundt uten å få i meg noe veske :grine:

Skrevet (endret)

Må ikke ha feber! Har hatt det flere ganger uten feber.

I Oslo har de flere små legevaktsentre rundt omkring. Se om det er et nær deg!

Endret av liv
Skrevet

Hvis ikke du klarer å drikke eller svelge noe som helst, er det jo noe muffens! Kom deg på legevakta!

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Trådstarter her!

Jeg dro ned på legevakta, men følte meg bare som en hypokonder der jeg satt, siden det ikke føltes så alvorlig som de som hadde blitt knivstukket i løpet av natten osv. Og så slo nok legeskrekken litt inn.. :sjenert: Så jeg dro hjem igjen. Men tror placeboeffekten slo til bare av å komme ned der, for nå føler jeg meg bedre! Jeg har nok et enormt bra imunnsystem, så jeg kommer nok til å klare meg uten antibiotika!

Utrolig hvordan man setter pris på de enkle ting etter å ha vært syk: er så fornøyd med meg selv siden jeg har klart å både drikke juice og spise en halv brødskive :-D Så regner med å bli bra til imorgen, men ta det litt rolig mtp trening osv.

Nå håper jeg det er minst 5 år til neste gang jeg blir syk, for dette var en skikkelig kjip opplvelse :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...