Nurken Skrevet 19. august 2006 #1 Skrevet 19. august 2006 Kan noen forklare meg forskjellen på disse søtningsstoffene - splenda(som visstnok er det siste nye...?), canderel og natreen? Hvilket er liksom det beste, da? Og kanskje er det forskjell pål hvilket som er best til baking og hvilket som er best til søtningsmiddel, som f.eks "sukker" på grøt etc.. Hvorfor er splenda blitt så omtalt positivt, ...hm..jeg fatter rett og slett ikke forskjellen - bortsett fra prisen, da. Splenda er ikke akkurat billig. Noen som vet hvor mye mindre kalorier det blir i en sjokoladekake lagt med splenda kontra sukker forresten? jeg har laget masse gode kaker med natreen, men aner ikke hvor mye mindre kalorier det blir egentlig....skjønner ikke det som står på pakka...Ja, jeg er visst treg på sånnt
Montezuma Skrevet 19. august 2006 #2 Skrevet 19. august 2006 Personlig foretrekker jeg natrena . kan ikke fordra smaken på Canderel. De forskjellige søtstoffene har forskjellige egenskaper. Derfor er noen best egnet til kald mat, noen til baking, noen til koking etc. jeg husker desverre ikke hva som er hva lenger..... Jeg bruker ihvertfall Natrena suketter, dråper og strø. Beklager at ikke jeg kan hjelpe deg mer!
LilleLy Skrevet 20. august 2006 #3 Skrevet 20. august 2006 Til trådstarter; jeg ble litt nysgjerrig på de oppskriftene:) Har ikke prøvd så mye søtningsstoffer til bakst, så ønsker gjerne en oppskrift fra en erfaren... (Håper ikke du synes jeg ødelegger tråden din nå)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå