Gå til innhold

eh...lurer litt...p-pillen igjen!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

jeg skulle begynne på et nytt brett med p-piller mandag.

da hadde jeg hatt en uke pause.

jeg glemte helt ut dette med hele p pillen men kom på d i 2 tiden om natten.

jeg pleier alltid å ta pillen sent, i mellom 8 og 12 om kvelden, så spørsmålet mitt nå er om jeg er sikker til tross for at jeg begynte på brettet noen timer senere enn vanlig...

får helt nerver nå skjønneer dere...

veldig takknemlig for svar.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom det går mer en 36 timer over tiden så er det anbefalt å bruke annen prevensjon i tillegg, noen timer forsinket skal gå bra, vertfall i følge mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

36 timer siden siste, ikke 36 timer over tiden. Hun gikk her 2-6 timer over tiden (utfra anslaget om å ta dem klokka 8-12) og er da helt trygg. 12 timer over tiden er grensa. 36 timer siden siste (Ja, her var det snakk om etter en pillefir uke, da er det selvsagt mer enn 36 timer siden siste, men derfor regner vi altså 12 timer på overtid som en greiere måte å sutrykke det)

så, du er helt trygg om du tok den klokka 2 om natta. Få timer fra eller til er helt greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt sånn betenkt når såå mange kommer med sånne spørsmål om p-piller. Får man ikke opplyst noe når man får dem?

Har ikke noe fast klokkeslett jeg tar pilla, jeg. Av og til tidlig, av og til sent, men glemmer den aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Ja, det kan du si. Jeg kan ikke huske helt hva legen sa da jeg fikk dem jeg, men det følger et lite papir med inni hver pakke da. Der står det helt klart hvordan man begynner med dem, når de er sikre, hvor lenge du kan "glemme" den før du er usikker... Å lese pakningsvedlegg er noe mange burde lære seg....

Jeg tror min samboer vet mer om hvordan p-piller virker enn hva mange jenter som spiser slike gjør! (Ja, da vi først ble sammen måtte jeg bruke litt tid på å forklare ham at selv "så små" piller var trygge (menn har nok en overdreven tiltro til egen evne til å befrukte kvinner...), men nå stoler han fin på disse, passer på å spørre om jeg har tatt dem, kjenner konsekvensene om jeg glemmer dem, og vet at "Jada, jeg tok den sent, men jeg tok den tidsnok" er helt relevant.

Jeg tar mine om morgenen før jeg går på jobb, på den måten har jeg hele dagen å komme på det om jeg glemmer en. Tar jeg dem om kvelden og glemmer det, da sover jeg jo de fleste av de timene jeg har å komme på den på....

Herved oppfordrer jeg alle som har en eller annen form for medisjn de tar, p-piller, allergi-medisin, eller hva nå enn dere tar: Ta frem dette lille papiret som følger med hver pakke, som vi ellers bare legger vekk. Les det! Det kan faktsik være lurt, ikke bare med p-piller, å lese dette hver gang man begynner på en ny pakke. Så husker man hvordan det brukes, og ikke minst BIVIRKNINGENE! Ikke at man skal gå rundt og lete etter dem, men det er jo greit å vite, dersom du opplever dem, å vite hva de kommer av?

Og for guds skyld: Lær dere hvordan p-piller funker! Når jeg ser folks om spiser p-piller, men snakker om EL, så begynner jeg å lure...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...