Gå til innhold

"Brenner innvendig"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har innimellom en sånn rar brennede følelse inne i brystet/mellomgulvet. En veldig "snodig" følelse - og som ikke kan sammenlignes med når man gruer seg til noe/er spent på noe el. Men det er ubehagelig.

Husker fra jeg var liten - så snakket mormoren min stadig om at "i dag brenner jeg sånn" - og ingen av oss skjønte hva hun snakket om - men nå forstår jeg.

Hun var hos leger i massevis - men ingen klarte å finne ut noe av det - for det er jo egentlig ingen symptomer - bare en litt vag følelese av å brenne innvendig.

Noen andre som har kjent det samme - og som har funnet ut hva det kommer av - og om det er noe å gjøre med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du har for mye magesyre, og kanskje også halsbrann.

Gå på apoteket, der kan du få Link og Novaluzid og lignenede medikamenter som reduserer/nøytraliserer syren.

Skrevet

Det er ikke det er halsbrann - men det skader jo opplagt ikke å prøve noe mot mavesyre.

Takk for forslag. :)

Skrevet

En tidligere kjæreste av meg hadde det også sånn, og det var noe med magesyra.

Skrevet

Jeg får det når jeg er stressa, da brenner det og stikker det midt inni magen. Og det er nok magesyren min som er i storm i disse tilfellene. Jeg hadde flere verv i en periode og følte at jeg ikke fikk gjort god nok jobb i vervene i tillegg til min ordinære jobb, og da skal jeg si deg det brant godt inni meg. Etter hvert fikk jeg avviklet alle vervene og har nå kun jobben å konsentrere meg om og magen min er nå mye mer fornøyd.

Skrevet

Ja, det høres ut som brystbrann. Det får du når magesyren beveger seg oppover spiserøret. Hvis du har det i lengre perioder (mer enn to uker) så bør du gå til legen og undersøke om det kan være noe annet.

Skrevet

Og selv om du ikke kjenner den oppgjennom spiserøret kan det vere syra som brenner i magen din. Med meg begyndte det med brenning/sviing rett ved siden av navlen. Men hadde også ettervert mye halsbrann. Tok gastro og hadde dårlig lukkefunskjon og betennelse i spiserøret.

Gjest brandy igjen
Skrevet

Jeg har aldri hatt halsbrann, kun den brennende sviende følelsen lenger ned i magen.

Skrevet
Jeg har aldri hatt halsbrann, kun den brennende sviende følelsen lenger ned i magen.

Jeg har begge deler! :grine: Gjør fryktelig vondt, men heldigvis har jeg fått noen tabletter som hjelper kjempegodt! De virker forebyggende og jeg kan spise omtrent som før uten å få plager (bortsett fra juice da...).

Skrevet

Unngå syreholdig mat og drikke. Ett lett måltid med melk til kan lindre plagene litt. Tar du jerntabletter? Mange får halsbrann/magebrann av dette.

Skrevet

"Godt" å høre at det ikke bare er meg som er plaget med dette. Selv om vi opplagt har litt forskjellige symptomer.

Noen har halsbrann - det slipper jeg heldigvis. Tar heller ikke jerntabletter - men spiser nok litt for mye mat/drikke som er syreholdig. For meg har ikke symptomene noe med stress å gjøre - men det utelukker jo ikke at magesyren ol. er i fullt opprør.

Gjest Thalassa
Skrevet

kanskje det hjelper å slutte å drikke juice? (hvis du drikker det) Eller å vanne den ut.

selv får jeg den sviiende følelsen i magen av appelsin juice, men ingen halsbrann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...