Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2002 #1 Del Skrevet 21. mars 2002 Hvis du har spist noe som du ikke tåler, hva skjer da? Du får sikkert vondt i magen, men skjer det noe mer? Jeg tror jeg kan ha matallergi, for av og til får jeg skikkelig problemer med magen. Det er ikke slik at jeg har vondt i magen og må på do, men jeg går på do for jeg kjenner at jeg må nr. to og får skikkelig vondt i magen når jeg er kommet meg på do. Da blir jeg sittende lenge ofte 30 min. Jeg har vondt både i magen og bak i korsryggen og 'det' kommer i rier. Det er så vondt at jeg må holde meg fast i noe. Før trodde jeg at det var et tegn fra kroppen om at jeg hadde gjort nr to for lite og den måtte kvitte seg med alt. Men de siste gangene hadde jeg gått normalt hele uken, så det kan ikke være det. Hvordan kan jeg finne ut hvilken mat jeg ikke tåler (hvis det er matallergi...) Håper på svar... K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissie Skrevet 21. mars 2002 #2 Del Skrevet 21. mars 2002 Hei! Hvis det ikke er hver dag du får det slik du beskriver må det jo være noe som du ikke spiser hver dag. Så da hadde jeg skrevet opp ting som jeg spiser hver dag for å evt. kunne utelukke disse. Deretter må du prøve å legge merke til hva du har spist de gangene du får problemer. Det er ikke lett. Men, typiske ting som kan gi slike plager + luftsmerter, svimmelhet og slapphet er: Melkeprodukter, gluten, MSG (Smaksforsterker). Til slutt vil jeg nevne at enkelte har lite samarbeidsvillige mage ovenfor jalapenos, peper, karri, chili osv. Dette er noe som kan gå greit mange ganger for så å plutselig bli slik du beskrev. Håper du finner ut av det. Lykke til!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 21. mars 2002 #3 Del Skrevet 21. mars 2002 Jeg er allergi barn av rang så jeg har en del Melk: får uutholdelige smerter i magen,mye luft og diare. Kiwi: Får en vannvittig kløe på ryggen Div potetgull sorter,bla.annet bacon gullet du får på Rema 1000.De store lange posene.Etter et par biter begynner det å klø i halsen og tungen og halsen hovner opp.Slutter til slutt og puste. Det samme med .......eeeeehhhhhh,er ikke helt sikker på hva det heter men potetgull pakningen er rund,avlang og fåes i flere farger. Har også hatt en del allergier som jeg har vokst av og på meg. Det hender seg jeg reagerer på banan og jordbær også.Men det er ganske sjelden. Håper jeg var litt til hjelp 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 21. mars 2002 #4 Del Skrevet 21. mars 2002 Det behøver ikke være magen heller. Det kan være noe som heter endometriose. Det kjennes ut som det du skriver, men er små væskefylte cyster i underlivet, og når disse sprekker blir det smerter. Det kan komme i forbindelse med menstruasjon, rett før eller rett etter. Jeg nevnte mitt "fordøyelsesproblem" for min gynekolog helt tilfeldig, og jammen du, så våknet hun, jeg fikk behandling og er nå symptomfri. Uansett - få tatt en skikkelig sjekk. Enten det er matallergi eller noe annet, så er det greit å finne ut av det, ikke sant?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå