Gå til innhold

Hvilken browser bruker du?


Gjest Sorte Får Bææ

Anbefalte innlegg

Gjest Sorte Får Bææ
Jeg har IE jeg, men på jobben bruker vi Mozilla et-eller-annet tror jeg...

Hvorfor bruker folk annet enn IE?

*grønn*

1. Jeg synes både Opera og Firefox er raskere, tabs, sikrere, generelt mer "features". Jeg liker firefox spesielt på grunn av utvidelser man bare kan laste ned og installere.

2. P.g.a. et mer samfunnsmessig og politisk ståsted. IE velger å ikke følge standarder/anbefalinger om hvordan man skal kode websidene. Siden Microsoft har en sterk og tilnærmet monopolposisjon når det gjelder operativsystem og browser, er det mange webutviklere som velger å følge IE-spesifikk kode. Det gjør at det blir vanskelig for de som vil bruke noe annet. Man hadde ikke vært så fornøyd hvis man f. eks. måtte ha samme mobiltelefon som de som sendte deg SMS for å motta den, eller samme mail-klient som avsender for å motta mail. Poenget med standarder er at man kan få bruke det man vil, dette hindrer IE. For meg betyr det så mye at jeg ikke hadde brukt IE uansett om den var den beste browseren for meg.

Browsere som jeg vet streber etter å følge standardene:

Opera

Mozilla

Safari

Konqueror

Epiphany

3. Nevnte det i punkt 1, men kan dra fram et eksempel med sikkerhet og trege patcher for IE:

Internet Explorer

Firefox

Opera

Tell antall røde kryss på de respektive nettleserne. Det viser ikke hele bildet , men noe om sikkerheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Avataren sier vel det meste.

Trur eg...

Hvis du ikke skjønner hva jeg mener er det på tide å taste F5. ;)

Stilig avatar :klappe:

Holder meg også til FireFox.

Når jeg taster (trykke på regner jeg med at du mener?) F5 øker jeg lydstyrken. På MACen min. Hva skjer på din, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opera, så klart! Svært god, svært sikker, funksjonar som fungerer perfekt, og kan meir enn mange trur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stilig avatar  :klappe:

Holder meg også til FireFox.

Når jeg taster (trykke på regner jeg med at du mener?) F5 øker jeg lydstyrken. På MACen min. Hva skjer på din, da?

Dessverre oppdateres nettsida, for jeg lever fortsatt i en windowsverden... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedgrunnene til at jeg bruker Opera er at jeg ikke får opp en eneste pop-up og at jeg slipper å huske passord.

Bruker IE jeg også. Passord huskes der jeg ønsker at det skal huskes og med nice popup-blocker slipper jeg det òg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der man logges inn automatisk (som man kan gjøre her f.eks.) lagres passord helt til man sletter cookies. Og om man ikke gjør det så ofte er det fort gjort å glemme passordet man opprettet den gang da... :skraper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker flere nettlesere:

Ie 7 på laptop'en (kjører Windows Vista på den)

Netcaptor (IE-påbygning) - tabs og masse flotte funksjoner jeg bruker mye,

Opera

Firefox

Har vel stort sett funnet meg vel tilrette med flere nettlesere, og veksler mellom disse alt etter hva jeg skal (hvor jeg skal).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Opera og de få sidene som jeg ikke får opp med opera bruker jeg firefox (og får jeg ikke åpnet der så er det IE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosmic Girl

Firefox. Har blitt avhengig etter at jeg begynte å bruke det. Er så veldig greit å kunne åpne mange sider på en gang, uten å måtte velge "go back one page" og "go forward one page"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...