Gå til innhold

Hva kan jeg bruke bringebærne mine til?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har plukket masse bringebær, og klarer ikke å spise alt nå. Derfor har jeg allerede laget bringebærterte og bringebærmuffins, men har fortsatt en del igjen. Noen med noen gode oppskrifter? Tenkte ikke å lage syltetøy, men noen gode kaker :sikle:

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare legge til at kakene skal fryses, slik jeg har gjort med de andre kakene. Men de fleste kaker egner seg til frysing, så det spiller egentlig ikke så stor rolle i forhold til de oppskriftene dere ev anbefaler meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig godt med rullekake som er fylt med en blanding av bringebær og vaniljekrem (gjerne ferdigkjøpt). Rull kaka i sukker og mandelflarn. Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er veldig god.

Hasselnøttrulade med bringebærkrem

100 g ristede hasselnøtter

5 skilte egg

185 g sukker

1 ts vaniljeessens

50 g hvetemel

⅓ ts bakepulver

kremfløte, bringebær og sjokoladekrøller til pynt

ca 1¾ dl kremfløte

200 g lett mosede bringebær

1 ss sukker

Dekk en langpanne med bakepapir, smør og strø med sukker. Finhakk nøttene i en foodprocessor. Pisk eggeplommer og sukker til eggedosis. Vend inn vanilje. Stivpisk eggehvitene og vend dem og hvetemel + bakepulver vekselvis inn i røren. Vend inn nøttene, hell i formen og stek ved 180 grader i 15 minutter. Vend ut på bakepapir og la hvile 1 minutt. Rull forsiktig sammen med papiret og avkjøl 5 minutter. Rull ut igjen og fjern papiret. Stivpisk kremfløten. Vend inn bringebær og sukker. Fordel kremen på kaken og rull forsiktig sammen. Sett i kjøleskap 2 timer før servering. Pynt med krem, bringebær og sjokoladekrøller.

Dette er vel ikke akkurat en kake, men mer en dessert, men Nigellas sjokoladepavlova med bringebær er aldeles nydelig! Varm ovnen til 175 grader. Stivpisk 6 eggehviter, visp gradvis inn 1½ kopp sukker til en stiv marengs. Vend inn 3 ss siktet kakao og 1 ts eddik. Tegn en sirkel på et stykke bakepapir, ca 22 cm i diameter, snu arket og legg på et stekebrett, fordel marengsmassen innenfor sirkelen. Sett brettet i ovnen og senk temperaturen til 150 grader og stek i 1 time og 15 minutter. Slå av ovnen, la døren stå litt på gløtt og la marengsen avkjøles helt i ovnen. Så er det bare å bre tykt med pisket kremfløte på toppen, drysse over et lass med bringebær og rive mørk sjokolade over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...