Gå til innhold

Ungdomsvenninne som skal dø


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har ei venninne fra videregående som venter på å dø av kreft. Jeg har ikke hatt så mye kontakt med henne etter videregående (8) år siden, men vi hang mye sammen i de 3 årene. Jeg har så lyst til å fortelle henne hvor utrolig mye jeg satt pris på å gå sammen med henne, hvor bra hun er, og at jeg stadig vekk har tenkt på henne. Hun er en person som gjør inntrykk, som man husker. En skikkelig gledesspreder. Hvorfor måtte dette skje akkurat henne, som er en av de bedre menneskene jeg har møtt i mitt liv?

Ønsker noen råd om hva jeg kan gjøre, hva er riktig å gjøre? jeg er så redd for å mase og at det skal bli sånn at hun føler at jeg aldri tok kontakt før hun ble syk osv. Men jeg tenker så mye på henne... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare ta kontakt! Jeg er sikker på at hun vil sette uendelig pris på det. Når man blir alvorlig syk opplever man ofte det motsatte, at folk du trodde var dine venner nå unngår å være med deg. De synes det er ubehagelig å snakke om sykdom og død. Derfor tror jeg hun vil bli veldig glad for alle venner hun kan få i denne tiden. Bare ring henne og si akkurat det du skrev her, om hvor positivt det var å være med henne på videregående og hvordan du tenker på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosmic Girl

Enig med de over. Du bør absolutt ta kontakt! Hvis du synes det virker rart å ta kontakt etter så lang tid, kan du jo sende et brev, hvor du ber henne om å ringe deg dersom hun ønsker å ta opp kontakten igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de over - ta kontakt!

Det at dere ikke har hatt kontakt på mange år er vel ikke bare ditt ansvar, og selv om dere har levd hver for dere, betyr jo ikke det at dere ikke lenger er glad i hverandre og vil være der hvis noe virkelig alvorlig skjer!

:tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener som de andre her, ta kontakt.

Hvis du ikke gjør det vil du kanskje angre resten av livet.

Ja, jeg gjorde ikke det når en venninnne fra barndommen lå på Radium, hun døde dessverre for mange år siden og jeg tenker fremdeles på henne og på at jeg aldri tok meg tid til å reise opp en liten tur til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt. Hun har nok dessverre oppdaget hvem som er ekte venner nå. Det er alltid noen som feiger ut og heller skygger unna fordi de ikke tør være der for den syke.

Vis at du er en ekte venn, selv om dere ikke har hatt kontakt på noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sendte en sms, og fikk ikke noe svar :tristbla: ååå jeg er så redd for å mase....

jeg har sendt sms med henne for en kort tid siden på det nr. tør ikke ringe når hun ikke svarte på sms :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ringe foreldrene hennes da? Bare for å bekrefte at du har riktig nr og høre hvordan det står til med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ring foreldrene eller noen andre du vet har kontakt med henne. Det er ikke sikkert hun bruker det telefonnummeret, eller at hun kanskje er for dårlig til å svare for tida? Fint at du vil ta kontakt med henne, jeg er sikker på at det betyr mye. Jeg snakket med en gutt som hadde fått uhelbredelig tilbakefall av kreft for noen år siden, og han sa at noe av det han satte pris på, og som hadde overrasket han, var at mange viste at de var så glad i han og brydde seg om han. Det betydde mye for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tipper at hun kanskje konsentrerer seg mest om å dø og ta farvel med sine nærmeste og derfor kanskje ikke er så opptatt av å mimre sammen med noen hun ikke har sett på 8 år? Har du tenkt på at vedkommende kanskje har dødsangst og kanskje ikke vil ha besøk av noen som vil synes synd på?

Jeg synes at du oppfører deg frekt og upassende. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes at du oppfører deg frekt og upassende. :frustrert:

Frekt og upassende du liksom! Det er lov å vise omsorg! Tror ikke hun ligger der og er irritert, sint eller lei seg fordi TS har tatt kontakt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at hun kanskje konsentrerer seg mest om å dø og ta farvel med sine nærmeste og derfor kanskje ikke er så opptatt av å mimre sammen med noen hun ikke har sett på 8 år? Har du tenkt på at vedkommende kanskje har dødsangst  og kanskje ikke vil ha besøk av noen som vil synes synd på?

Jeg synes at du oppfører deg frekt og upassende. :frustrert:

Min erfaring er at alvorlig syke/døende mennesker er opptatt av å snakke om nettopp andre ting en sykdom og død. Hvordan kan det være frekt og upassende å ønske å vise omsorg for et annet menneske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at hun kanskje konsentrerer seg mest om å dø og ta farvel med sine nærmeste og derfor kanskje ikke er så opptatt av å mimre sammen med noen hun ikke har sett på 8 år? Har du tenkt på at vedkommende kanskje har dødsangst  og kanskje ikke vil ha besøk av noen som vil synes synd på?

Jeg synes at du oppfører deg frekt og upassende. :frustrert:

Det er frekt og upassende å svare på den slik måte i en sørgetråd også.

Kjære TS jeg håper dere får kontakt før venninnen din dør. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære Trådstarter, ignorer den lite hyggelige gjesten og bare ta kontakt du. Eller vent på svar. Et besøk er kanskje like greit? Det er nok en praktisk grunn til at hun ikke har svart enda, når friske mennesker ikke alltid kan ha mob med seg og svare på rappen, er det lite trolig at et sykt og svakt menneske synes en mob er viktig om du skjønner.

Trist å høre om venninnen din. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at i en så tøff situasjon tar alt veldig lang tid. Kan fort gå et par uker uten svar, men når du først får svar vil det fra venninnen din sin side føles som om hun akkurat fikk meldingen fra deg.

Tiden forandrer seg i slike stunder. Og selv om du kanskje ikke får svar, har hun nok likevel satt stor pris på at du tenker på henne. Når ting er sånn, er det ikke bare-bare å sende en sms. Det er faktisk et ganske stort prosjekt.

Men, som sagt, det har nok varmet henne dypt at du tenker på henne. Jeg sender henne en varm tanke jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du ikke får svar så setter hun helt sikkert pris på at du sendte den. Husk at du sendte en sms for å vise at du bryr deg, og det vet hun nå, enten du får svar eller ikke.

Kanskje kan du også skrive et brev? Litt mer personlig, og gir plass til mer innhold.

Du kan jo også forsøke å ringe henne (kanskje høre med foreldre etc først). Sms er ikke alltid så lett å svare på. Spesielt ikke slike "store tema" som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...