Gå til innhold

Hardhendt lege

Fremhevede innlegg

Gjest Huldali
Skrevet

Jeg har nettopp vært på ultralyd og røntgen av magen, det er noe av det verste jeg noen gang har vært med på! :grine:

Legen som tok ultralyd av magen min var så hardhendt at jeg skrek og til og med begynte å gråte! Jeg hadde røde merker på magen og har ennå vondt (3 timer siden nå). Er det vanlig at legen skal bruke så mye makt?

Resten av behandlingen inne der jeg tok røntgen var også helt grusom, men det var fordi jeg måtte drikke så mye ekkelt og ligge og vri og vende på meg på et hardt og kaldt bord, men det er vel gangske normalt.

Skal aldri dit igjen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har nettopp vært på ultralyd og røntgen av magen, det er noe av det verste jeg noen gang har vært med på!  :grine:

Legen som tok ultralyd av magen min var så hardhendt at jeg skrek og til og med begynte å gråte! Jeg hadde røde merker på magen og har ennå vondt (3 timer siden nå). Er det vanlig at legen skal bruke så mye makt?

Resten av behandlingen inne der jeg tok røntgen var også helt grusom, men det var fordi jeg måtte drikke så mye ekkelt og ligge og vri og vende på meg på et hardt og kaldt bord, men det er vel gangske normalt.

Skal aldri dit igjen!

Var dette i oslo?

Tok også ul av levern/galleblære/milten i våres og det var direkte smertefult :hår:

Hele undersøkelsen tok riktignok bare 5 min men tar heller en GU enn å gjøre det en gang til.

Gjest Huldali
Skrevet

Ja, det var i Oslo, sentrum røntgen.

Da er det kanskje normalt at det skal være kjempevondt da?

Uff, nei det der skal jeg aldri være med på igjen!

Skrevet
Ja, det var i Oslo, sentrum røntgen.

Da er det kanskje normalt at det skal være kjempevondt da?

Uff, nei det der skal jeg aldri være med på igjen!

tok min på omnia sykehuset. men har også tatt den samme undersøkelsen på det røntgeninstituttet som er ved colosseum. Da hadde jeg ikke en slik opplevlse som den jeg hadde sist så jeg tror ikke det ervanlig at det skal gjøre så vondt.

Legen sa han måtte trykke hardt for å få "fine" bilder og siden jeg hadde vondt i det området av kroppen så var det jo kanskje forklaringen for at det gjorde så innmari vondt hos meg ihverfall.

Gjest Huldali
Skrevet

Det er det som er litt merkelig, jeg har ikke konstant vondt i magen, men er der fordi jeg kan ha noen skader inne i tarmen. Så normalt får jeg ikke vondt hvis noen klemmer med litt på magen, så lenge det ikke er så hardt som denne legen gjorde.

Hvis jeg absolutt må på en slik undersøkelse igjen, skal jeg gjøre det et annet sted.

Lurer på om noen leger er hardhendt med vilje av og til?

Opplevd tidligere også at en lege har tatt altfor hardt i meg. Og jeg pleier vanligvis å tåle en del.

Kanskje litt mye syting fra meg nå, men syns det er så ubehagelig å komme til en lege som er “slem” når jeg på forhånd gruer meg til legebesøket.. :sjenert:

Skrevet

Jeg gjorde også det engang, og det var skikkelig vondt. Rart ikke fingrene gikk gjennom huden...

Skrevet

Da jeg fikk foretatt en slik undersøkelse kan jeg huske at det gjorde vondt.

Skrevet

Har tatt ultralyd av lever og nyrer, det gjorde ikke vondt i det hele tatt! Mulig de må trykke til litt ekstra når de skal ha bilder av magen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...