Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen her som jobber innen regnskap? Hvordan er lønnsbetingelsene? Hva kan man forvente i lønn som regnskapsmedarbeider, nyutdannet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber ikke med regnskap nå lenger, men kjenner bransjen ganske godt fremdeles. Hva du får i lønn er svært varierende, så jeg tør ikke være særlig konkrt. Det som er med på å bestemme hvilket nivå du havner på, er slikt som:

- Hvilken bedrift du får jobb i

- Hvor i landet du får jobb

- Hva slags regnskapsarbeid du skal utføre ("regnskap" er ikke bare debet og kredit)

- Hvor mye og hva slags ansvar som tillegges stillingen din

- Tidligere erfaring og kompetanse

- Utdannelsesnivå

- Hvor flink du er til å forhandle og vise resultater under veis

Jeg har inntrykk av at man som "fersking" stort sett må finne seg i å begynne på et ganske lavt lønnsnivå, men at lønna stiger ganske fort etter hvert som man bygger opp kompetanse og får erfaring.

Regnskap er et fag hvor det er rimelig greit å vise til resultater, mye er målbart der.

Skrevet

oki, takk! synes jeg får litt dårlig startlønn men da endrer det seg sikkert litt etterhvert :)

Skrevet

hei igjen..

jeg tenkte å søke på en annen jobb gjennom et annet vikarbyrå siden det jeg har nå ikke er full stilling. På hjemmesiden til vikarbyrået hvor man kan registrere seg står det hvor mye man forlanger i lønn.. og da lurer jeg litt på... hva kan man egentlig forlange? 150 kr/timen? eller mer/mindre? dette gjelder jobb innen økonomi/regnskap..jeg er forholdsvis nyutdannet og har noe erfaring men er slettes ikke utlært...

fint om noen kan hjelpe meg :)

Skrevet

Hvilken utdannelse har du, og hva slags arbeidserfaring har du?

Jeg har deltidsjobb innen regnskap, og tjener 120 kr timen.

Du kan jo ev ta kontakt med http://www.narf.no/ for å høre med dem. Selv om du ikke er autorisert har de kanskje en formening om lønnsnivå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...