Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på gave til venninner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sist bryllup jeg var bedt i var til en veldig nær og "gammel" (hun er ikke gammel, men vennskapet er gammelt ;) ) venninne. Da brukte jeg et sted mellom 1000-1500 (spleiset på en ganske dyr gave så husker ikke eksakt sum, men min del ble på over tusen).

Syns prisen avhenger av hvor nære venner dere er, hvordan din økonomiske situasjon er (forskjell på om man er i jobb eller studerer syns jeg!), også syns jeg også det avhenger av hva du gir. Finner du den perfekte gave gir du heller den enn en "ikke så perfekt gave" som koster mer, hvis du skjønner. :)

Skrevet

vi har hatt en avtale om å spleise til venner vi skal i bryllup til.

300,- ca pr pers til brudeparet - så 600,- pr par.

Skrevet

Kommer også an på om du skal være gjest til middag, kaffe eller ikke gjest i heletatt :)

Skrevet

Vi gir gaver på rundt 400-500 kr pr pers. til venner.

Skrevet (endret)

Vi gir for rundt 1000-1500 kr til nære venninner. Ein må jo vurdera det i forhold til kva ein meiner at ein har råd til.

Endret av jento
Skrevet

Vi har per nå ikke vært i bryllup til venner, men gitt gaver til bekjente. Har gitt gaver fra 100-300 der vi ikke har vært innvitert. SÅ da må vi nok gi mye mer om vi blir invitert. Men det hele avhenger jo av hvor nært vennskapet er og hva en finner. Synes det er greit å gi det en føler for. Men om det er ei nær venninne bør du gi rundt 1000 eller mer og om det ikke er så nært og "gamelt" kan kanskje 1000 være max.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...