Gå til innhold

Aktivisering av innekatt


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor mye tid dere setter av til aktivisering av innekattene deres, dvs lek utover å kose med dem?

Jeg har to innekatter, og de er nå inne i sin andre runde for dagen med voldsom jakting på hverandre. Første runden begynner kl 6 om morgenen, mens jeg gjør meg klar om morgenen. Men hvis man bare har en innekatt er jo den helt avhengig av eieren, og da lurer jeg på hvor mye dere leker med innekatten?

Jeg tror nemlig ikke jeg hadde klart å leke noke med en katt, når jeg ser hvor mye energi de har når de leker med hverandre: de galloperer fram og tilbake, han ene vil ofte fange halen til han andre, og bakholdsangrep er kjempegøy. :ler: Og en ting jeg har lurt på: er det ikke fare for at han ene skal bite seg i tunga, når han andre gjør bakholdsangrep mot han mens han ligger og slikker seg ren? :klø:

Søte er de nå i allefall begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok enklere med to katter som aktiviserer hverandre enn med en. Nå har katten mitt begynt å være ute og det gjør at den aktiviserer seg selv på en annen måte, men vi har et par lekestunder hver dag for det. Plutselig kan hun komme inn av terrassedøren og se på meg med det blikket og så hopper hun sidelengs mot meg eller fra meg og da vet jeg at hun er klar for litt leking. Og da finner jeg enten fram ballen hennes og kaster den fram og tilbake mens jeg later som jeg skal ta henne, eller jeg bare løper etter henne og liksom skal fange henne. Det er favorittlekene våres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...