Gå til innhold

Nudler og slanking

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det veldig ille å spise nudler under slanking? Nå snakker jeg mr. lee og sånne nudler...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det veldig ille å spise nudler under slanking? Nå snakker jeg mr. lee og sånne nudler...

Hvis du er veldig glad i nudler, så kan du pise Noka diettens nudler... ;)

Gjest Huldali
Skrevet

Lurer på om det ikke finnes noen slike bokhvete nudler? Eller noe slikt?

Man kan jo lage sin egen krydderblanding i stede for å bruke den posen som følger med.

Skrevet

Hva med makrell i tomat o grovbrød? Fiskegrateng? Er det sunn kost for en slankende person?

Skrevet

Makrell i tomat er sunt, men sausen inneholder endel olje, salt og sukker.

Generelt gjelder regelen at det sunneste er å bruke minst mulig ferdige varer; det er sunnere å grille eller dampe fisken selv, enn å spise ferdig fiskegrateng, for eksempel. Hvis du skal spise brød, bør det være så grovt som mulig, som for eksempel Ingers rugbrød.

Dette gjelder egentlig uavhengig av om man slanker seg eller ikke.

Skrevet

Det finnes fullkornnudler, på lik linje med fullkornpasta. De smaker litt grovere enn vanlige nudler, men jeg synes de er gode.

Pleier å ligge i hyllene hvor de har woksauser og asiatiske matvarer. (Gjerne i typen Mega og Meny)

Det er jo ikke nødvendigvis sånn at man må kutte ut all mat man liker, som fiskegrateng, bare fordi det er bedre å dampe fisken selv. Det er jo selvsagt. Men alt med måte. Trim mer, fordel måltidene, spis mye grønt - og kos deg med det du liker av og til.

Skrevet

Du kan jo spise nudler for det om du slanker deg, men du bør ikke spise så mye. Og nudler med wok og stekt laksefilet er jo veldig godt og sunt da. Da trenger du ikke så mye nudler, men får fremdeles smake litt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...