Gå til innhold

Jeg ser jo ikke ut nedentil

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Det har gått syv uker etter fødselen, og alle andre jeg har pratet med som fødte samtidig som meg er helt normal igjen. Men jeg er jo helt ødelagt nedentil jo :tristbla: Er så "vid" Virker som om jeg ikke har "trukket meg sammen" noen ting. Har ikke turt å ha sex igjen, og det er jeg jammen meg glad for. Nå blir jo sikkert ikke sex som før igjen :tristbla: Skal innrømme at jeg ikke har vært så flink med knipeøvelser, men trodde ikke det kom til å være så ille :grine:

Noen andre som har hatt det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kjempeviktig med knipeøvelser. Kanskje du kan kjøpe knipe-kuler. De skal hjelpe. NÅ er ikke syv uker så enormt mye da. Det er masse som skjer etter den tid. Men du må knipe. Lag kniperutiner; eks hver gang du setter på kaffe, drikker vann, ser værmelding, stopper på rødt lys, skriver på kg, eller lignende. Flere repetisjoner, og laaange knip.

Om det ikke retter seg litt etter ei tid, kan du få legen til å ta en titt. Kanskje du trenger en oppstrammer.

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Må vel sette igang å knipe da...

Men trodde ikke det var så enormt viktig med tanke på hvor fort man trekkes sammen :forvirret:

Tenk om det aldri blir som før igjen da :grine::grine::grine:

Skrevet
:sjenert: hmmmrrr.... du kan nok med stor sannsynlighet regne med at du ikke blir like stram og fin som du var før, men du kan nok bli myyyye bedre. Men helt som før tror jeg ikke du skal regne med... sorry. Men kanskje det fins noen som har andre erfaringer enn meg og mine venninner. Da skal jeg ikke ta fra deg alt håp. Men myyye bedre er iallefall innen rekkevidde.
Skrevet

Å, jeg føler med deg :klem:

Husker den ille følelsen av å ikke ha kontroll over musklene der nede i den grad at jeg fikk til å knipe, så kort tid etter fødselen. (Var ikke plaget med lekkasjer av noe slag, men kunne glemme knip som varte lenger enn et nanodels sekund)

Heldigvis bedret det seg...

Men heeeelt som før er ikke jeg heller blitt.

Egentlig en sorg, men har nå innsett at stram, barnløs-18-åring og tobarnsmor-22-åring ikke kan sammenlignes. :sjenert:

Du får prøve å gjøre det beste utav det.

Skrevet

Og til alle som skal føde for første gang: husk at det er en grunn til at tallet på bevisste, planlagte keisersnitt bare øker verden over, til og med i Norge.

Skrevet
Og til alle som skal føde for første gang: husk at det er en grunn til at tallet på bevisste, planlagte keisersnitt bare øker verden over, til og med i Norge.

Det skal som regel være en medisinsk grunn til at man velger å bruke keisersnitt, man kan ikke bare bestemme det selv.

Skrevet

Ammer du?

Når man ammer produserer ikke kroppen østrogen, dette gjør at underlivet ikke heles som det normalt ville gjort. Underlivet vil gro pent og se ut omtrent som før når du slutter å amme ( hvis det ikke er sydd veldig mye da). Dette er ihvertfall det min gynokolog sa til meg da jeg var på seks ukers kontroll.

Ellers så må du huske på at syv uker ikke er spesielt mye tatt i betraktning hva underlivet ditt har vært igjennom. Gi det litt tid så ordner det seg sikkert. Jeg fødte selv for 8 uker siden, og ser ikke helt ut som jeg pleide nei, men sexen er god for det. Faktisk blir mange kvinner mer følsomme nedentil etter fødslen og sexen kan oppleves som bedre enn før!!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...