Gjest allium Skrevet 19. august 2006 #21 Skrevet 19. august 2006 Vi malte nettop taket i en ny (?) farge. Den heter "CLARO" Har aldri hørt om denne før, og ble overrasket over hvor fin den var. Sammen med brunt var den bare helt nydelig. Det er en hvitfarge, men med en varm glød på en måte. (Tror den er lysere enn eggehvit. Den ser renere og klarere ut) Anbefales! ← Claro har fargekode 0603y22r, det vil si at det er litt mer sort, litt mer farge, og litt mer rødt i den enn egghvit (0502y). Jeg har nettopp brukt 0604y22r på lister og dører og er enig, den er fin. Og passet fint til hvit narciss (0005y20r) som jeg har på veggen.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2006 #22 Skrevet 19. august 2006 Claro har fargekode 0603y22r, det vil si at det er litt mer sort, litt mer farge, og litt mer rødt i den enn egghvit (0502y). Jeg har nettopp brukt 0604y22r på lister og dører og er enig, den er fin. Og passet fint til hvit narciss (0005y20r) som jeg har på veggen. ← Fargekode 0603Y22R har som du skriver mer sort i seg. Den har imidlertid litt mer gult. enn egghvit 0502Y Claro har rødt i seg - noe egghvit 0502Y ikke har. Hvis rommet er vest- og/eller sørvendt, kan sollyset forsterke rødfargen, slik at fargen får rosaskjær i seg.
Gjest prrr Skrevet 19. august 2006 #23 Skrevet 19. august 2006 Wow, så mange informative svar Må innrømme at jeg er redd for det beryktede rosaskjæret, så lurer på om eggehvitt er fargen for meg. Stua er vestvendt. Har tidligere hatt en hvitfarge (uvisst hvilken) som ble litt lilla-aktig i sola
Rakel Skrevet 19. august 2006 #24 Skrevet 19. august 2006 Her ser du fargen : http://www.jotun.no/www/no/20020051.nsf/vi...on_Brosjyre.pdf Selv synes jeg den har en gyllen glød, den er ikke kald.
Gjest prrrr Skrevet 19. august 2006 #25 Skrevet 19. august 2006 Her ser du fargen : http://www.jotun.no/www/no/20020051.nsf/vi...on_Brosjyre.pdf Selv synes jeg den har en gyllen glød, den er ikke kald. ← Mm, den var fin. Skal se på den. Kanskje la kjæresten bestemme hvilken han liker best (siden jeg akkurat har preket om at man skal la gutter få bestemme litt )
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2006 #26 Skrevet 19. august 2006 Her ser du fargen : http://www.jotun.no/www/no/20020051.nsf/vi...on_Brosjyre.pdf Selv synes jeg den har en gyllen glød, den er ikke kald. ← Det er ikke lett å se en farge på skjermen - kommer an på innstillingene til den skjermen man ser fargen på. Det jeg ser altså, kan være noe helt annet enn det du ser.
Gjest allium Skrevet 19. august 2006 #27 Skrevet 19. august 2006 Wow, så mange informative svar Må innrømme at jeg er redd for det beryktede rosaskjæret, så lurer på om eggehvitt er fargen for meg. Stua er vestvendt. Har tidligere hatt en hvitfarge (uvisst hvilken) som ble litt lilla-aktig i sola ← Rosaskjæret tror jeg du slipper. Men jeg avskrev egghvit da jeg så soverommet til søsteren min - selv uten møbler og gardiner fikk den egghvite veggen et grønnskjær. Skjønner ikke hvorfor, siden det ikke er noe grønt i fargen...
Gjest prrrr Skrevet 19. august 2006 #28 Skrevet 19. august 2006 Rosaskjæret tror jeg du slipper. Men jeg avskrev egghvit da jeg så soverommet til søsteren min - selv uten møbler og gardiner fikk den egghvite veggen et grønnskjær. Skjønner ikke hvorfor, siden det ikke er noe grønt i fargen... ← Grønnskjær? Hehe, hva skulle man gjort uten KG. Tenk å ikke kunne diskutere slike livsviktige ting i detalj
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2006 #29 Skrevet 19. august 2006 Rosaskjæret tror jeg du slipper. Men jeg avskrev egghvit da jeg så soverommet til søsteren min - selv uten møbler og gardiner fikk den egghvite veggen et grønnskjær. Skjønner ikke hvorfor, siden det ikke er noe grønt i fargen... ← En lys farge tar ofte til seg farger fra omgivelsene. Siden rommet var umøblert, kan det ha vært grønnfargen fra trær, plen e.l.? Ved møbler i rommet, kan fargen ha forandret seg mye. En hvitfarge vil også etterhvert gulne litt. Egghvit gulner bittelitt etter noen år, og fremstår da som litt varmere. De fleste prosjekterte leiligheter blir ofte malt i egghvit. Har selv egghvit i hele huset - både østvendt, sørvendt og vestvendt. Fargen varierer her svært lite (vi ser det ikke) - i forhold til andre vi tidligere har malt (f.eks. skygge varierert veldig fra rom til rom.).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå