Gå til innhold

Hvilken hvitfarge er finest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal male min nye leilighet snart :)

Hvilken hvitfarge vil du anbefale? Det er en toppleilighet med orginale mørkebrune bjelker, så det må stå til dem.

Jeg er ikke opptatt av at det skal være en "spesiell" farge. Dvs, selv om 70% av befolkningen har caffe latte, så bryr jeg meg ikke ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk eggehvit. De fleste nye leiligheter blir malt i eggehvit og den kan brukes til alt :)

Skrevet

Jeg anbefaller en lys grå farge, f.eks fransk grå, eller faktisk latte (ikke caffe latte)

Skrevet

Syns ikke grått er fint til brunt. Enig i eggehvit.

Lykke til

:)

Skrevet

Vi har lys toscana brutt i to. (halvvert alle tre tilsatte farger i to) Dette gjør at du får en varmere tone, i stedet for gult. Vi har det mot provance (mørke brune) åser. Det er drit lekkert! Vi har eggehvit på tak og på alle lister. Anbefales :)

Skrevet

Eggehvit er en fin og ren farge. Litt varm er den og.

Skrevet

Eggehvitt ja...det er jo en fin farge. Tenkte jeg kanskje skulle bevege meg et lite babyskritt vekk fra min komfortsone, men det blir kanskje eggehvitt igjen. Skal også sjekke ut latte.

Gangen er malt i lysegrå, så tror jeg skal holde meg unna mer grått nå.

Skrevet

Hvit narciss er en fin, varm hvitfarge, men ikke så nøytral som egghvit.

Skrevet

Har en venninne som ikke kunne få det hvitt nok og malte hele første etage (kjøkken og stue) helt hvitt. Ren hvit, ikke brekt. Det var virkelig kjempefint. Hun har veldig mye i brunt til. Det var helt BO NYTT. Selv har jeg alt eggehvitt. Men skulle jeg begynt på nytt nå hadde jeg vurdert den helt hvite.

Lykke til

:)

Skrevet
Jeg anbefaller en lys grå farge, f.eks fransk grå, eller faktisk latte  (ikke caffe latte)

Fransk grå får et rosaskjær i seg når lyset treffer "rett". :forvirret: Vi har den på veggene i stua. Det var ikke vi som malte, og vi vurderer sterkt å bytte. Liker ikke rosaskjæret.

Skrevet

Ikke hvit. Det blir for kaldt.Eggehvit er bedre.

Skrevet

Vi kjøpte oss ny leilighet for ca.3 mnd siden, og vi har malt alle rommene med eggehvit. det slår aldri feil og passer veldig godt til det meste. lykke til

Skrevet
Jeg anbefaller en lys grå farge, f.eks fransk grå, eller faktisk latte  (ikke caffe latte)

Fransk grå har jo rosaskjær når den kommer opp på veggen så den anbefaler jeg ikke...

Skrevet
Hvit narciss er en fin, varm hvitfarge, men ikke så nøytral som egghvit.

Off nei denne fargen er ikke fin. da vi skulle begynne å male vår leilighet så prøvde vi ut denne, og den var rett og slett GUL. så vi malte i eggehvitt, men hver vår smak ;)

Skrevet
Fransk grå får et rosaskjær i seg når lyset treffer "rett". :forvirret: Vi har den på veggene i stua. Det var ikke vi som malte, og vi vurderer sterkt å bytte. Liker ikke rosaskjæret.

:ler:

Der er det en som har sammme erfaring som meg ja....

Skrevet
:ler:

Der er det en som har sammme erfaring som meg ja....

Og her er en til, selv om jeg forsåvidt valgte fargen nettopp pga rosaskjæret, det var en lettvintløsning fordi rommet ved siden av var rosa, og jeg orket ikke male det om akkurat da.

Nå er begge rommene lys toscana. Mye bedre.

Skrevet

Vi malte nettop taket i en ny (?) farge. Den heter "CLARO" Har aldri hørt om denne før, og ble overrasket over hvor fin den var. Sammen med brunt var den bare helt nydelig. Det er en hvitfarge, men med en varm glød på en måte. (Tror den er lysere enn eggehvit. Den ser renere og klarere ut)

Anbefales!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...