Gå til innhold

Selexid og alkohol?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva tror dere om selexid og alkohol?

Er det skadelig å ta et glass vin eller konjakk når jeg går på det?

Hvis jeg skal drikke, blir det fredag eller lørdag, da er jeg halv veis i kuren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

On legen har sagt at du ikke bør drikke, eller om pakningen er merket med rød trekant, bør du ikke drikke. Ellers er det neppe et problem.

Skrevet
On legen har sagt at du ikke bør drikke, eller om pakningen er merket med rød trekant, bør du ikke drikke. Ellers er det neppe et problem.

Blir litt feil det her gjest. For det første er det ikke alltid at legen sier noe om alkohol i forhold til legemidler, og for det andre er det ikke varseltrekant på antibiotika.

Varseltrekantene er på de legemidlene som kan gjøre oss sløve, som beroligende, smertestillende og sovetabletter. (Og som selvfølgelig ikke skal kombineres med alkohol). Noen typer antibiotika f.eks. Flagyl kan gi en antabuslignende reaksjon i kombinasjon med alkohol (men som sagt, det står ikke noe varseltrekant på esken av den grunn) og skal absolutt ikke kombineres med alkohol. Det gjelder ikke Selexid, men alkohol kan nedsette virkningen av noen typer antibiotika, så jeg ville ihvertfall ikke drikke mye. Men om du føler deg bra så tror jeg ikke et glass vin gjør så mye skade, men jeg tror ikke jeg ville inntatt så mange glass. Ha en fin helg da! ;)

Skrevet

Jeg snakket ikke med legen. Jeg leverte urinprøven til ei sykepleier på legesenteret og fikk beskjed om å sette meg ned å vente. Ble ropt opp etter en god stund og fikk utlevert resepten. fikk beskjed om å ta hele kuren og ønsket meg god bedring.

Jeg blir bare ta ett glass, toppen 2 glass med vin eller konjakk. Ikke noe mer. Skal på jobb dagen etter. Det er bare det at det er så koselig å ta seg et lite glass, når en er samlet mange sammen. Noe som skjer her jeg bor i helgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...