Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Konklusjonen er i allefall at svin er no dritt og ikke sunt.

Tviler ikke på at det ligger sperm og svette inne i grisen for å si det sånn. Mye tyder på det pga smaken.

Jeg tror du må kutte ut å drikke svinesperm, og nei: det har ikke blitt konkludert med at svin er usunt. Konklusjonen er at mange har forsvinnende dårlige allmennkunnskaper.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
I familien min spiser vi ikke ribbe til Jul.

Ingen av oss liker det, så vi har heller kalkun. Mye bedre syns vi. :)

Jeg tviler ikke på at det er magert, men etter å ha lest svarene til flere i denne tråden er det jo svært mange som ikke tåler svinekjøtt, og det må da være en grunn til at såpass mange ikke tåler det?

Det er jo svært mange som ikke tåler skalldyr også. Har du en tilsvarende forklaring på det?

Skrevet

Fordi det smaker tung oppkast i mine smaksløker. Eneste ganga jeg har spist svinekjøtt og likt det var jeg ikke ved mine fulle fem. Det var en av de baconpølsene med ost i som spruter på deg! Sprutepølse :Hehe:

Skrevet

Påstandene er jo i og for seg interessante de, selv om jeg for min del neppe kommer til å miste nattesøvnen av utsagn om 30 minutters griseorgasme som slår inn i kroppen.......

Det mer interessante er linken til de faglige artiklene som skulle underbygge påstandene. Ifølge de artiklene vil kroppsvevet til folk som spiser svin bli som gelatin - hmm...burde være mange gelemennesker i pølsekø, med andre ord.

Og en av disse forfatterne hadde altså svin som forklaring på spanskesyken..... den var vel ganske ny, var den ikke?

Jeg tror du må kutte ut å drikke svinesperm, og nei: det har ikke blitt konkludert med at svin er usunt. Konklusjonen er at mange har forsvinnende dårlige allmennkunnskaper.

:ler:

Ja, jeg spiser svin. Det er magert (til tross for helt motsatt påstand i linken tidligere her), og jeg synes det er veldig godt å grille. Dessuten er bacon kjempegodt!

Skrevet

Det mer interessante er linken til de faglige artiklene som skulle underbygge påstandene. Ifølge de artiklene vil kroppsvevet til folk som spiser svin bli som gelatin - hmm...burde være mange gelemennesker i pølsekø, med andre ord.

Og en av disse forfatterne hadde altså svin som forklaring på spanskesyken..... den var vel ganske ny, var den ikke?

:ler:

Jeg brukte bare artikkelen som en underbygging av at svin ikke inneholder svette og urinsyre. Det er mange andre påstander om kjøttets skadelige virkning, men ingen av dem som diskuteres her, og som hevdes vitenskapelig bevist, ble en gang nevnt. Artikkelen påpeker også at det bare er teorier det om svinekjøttets menneskelignende oppbygning. Jeg mente at dersom noen av disse teoriene som nevnes her var reele ville de blitt tatt opp i den artikkelen, men artikkelens holdbarhet i seg selv stiller jeg meg litt kritisk til. (Den var desverre den eneste jeg fant i farta). Så om artikkelens innhold og teorier allerede er tvilsomme må påstandene som kommer her være enda mer tvilsomme siden de ikke en gang var verdt å nevne i en artikkel om emnet.

Grunnen til at muslimer hevder svinekjøtt er skittent har ingenting med hverken urinsyre eller andre slamstoffer i kjøttet å gjøre, men at det før fantes mulighet for parasitter i kjøttet. En enkel måte å forhindre sykdom ble derfor før å hevde at det var skittent, og sette dette i religiøst perspektiv slik at folk holdt seg unna. Disse parasittene forekommer ikke i Norge, og ikke så mye i det hele tatt lenger etter det jeg har forstrått, men jeg er likevel litt skeptisk til å spise svin i eks Tyrkia. Men jeg spiser heller ikke kylling i utlandet heller jeg da...

Skrevet (endret)
Fant en artikkel om de skaldelige effektene av svinekljøtt,

http://home.no.net/islamnor/vit.svinekjott.html

selv har jeg studert en del fysiologi, og har en venn som er lege. Vi har lest dette sammen og klarte knapt slutte å le.

Men problemet med svin og sau er det like fullt. Trikiner og urinsyre. men i så små mengder at det går helt fint :)

Bedre enn bekerellrein iallefall ;)

Endret av storebror
Skrevet
selv har jeg studert en del fysiologi, og har en venn som er lege. Vi har lest dette sammen og klarte knapt slutte å le.

Som sakt (som gjest klarer vist aldri lære meg å logge inn) stillte jeg meg tvilende til innholdet i artikkelen, men poengterte at ingenting om urinsyre eller sæd for den saks skyld ble nevnt, så om denne tvilende artikkelen en gang ikke gadd nevne det blandt sine spekulasjoner, så kan det virkelig bare være dårlige spekulasjoner. Er selv ikke enig i at svin har noen skadelig effekt, utenom det at noen hevder de blir dårlige i magen av det.

Skrevet
Disse parasittene forekommer ikke i Norge, og ikke så mye i det hele tatt lenger etter det jeg har forstrått, men jeg er likevel litt skeptisk til å spise svin i eks Tyrkia.

Dette er et hygienespørsmål. Denne parasitten finnes i flere dyr, men grisen er vel det vanligste matdyret som er sårbart. Det spekuleres i at savnede oppdagelsesreisende i nød i nordområdene i tidligere tider var nødt til å spise isbjørnkjøtt uten å ha mulighet til tilbedrede det ordentlig og ble smittet.

http://www.vetinst.no/zoo/index.asp?strurl=1001281i

Skrevet
Som sakt (som gjest klarer vist aldri lære meg å logge inn) stillte jeg meg tvilende til innholdet i artikkelen, men poengterte at ingenting om urinsyre eller sæd for den saks skyld ble nevnt, så om denne tvilende artikkelen en gang ikke gadd nevne det blandt sine spekulasjoner, så kan det virkelig bare være dårlige spekulasjoner.  Er selv ikke enig i at svin har noen skadelig effekt, utenom det at noen hevder de blir dårlige i magen av det.

Sæd i kjøttet er jo for dumt å diskutere...

I våre dager forekommer trikiner i svin meget sjelden, men fortsatt blir det tatt

prøve av hver eneste gris som slaktes ved norske slakterier. Det var et større problem før med andre ord.

Skrevet
selv har jeg studert en del fysiologi, og har en venn som er lege. Vi har lest dette sammen og klarte knapt slutte å le.

Men problemet med svin og sau er det like fullt. Trikiner og urinsyre. men i så små mengder at det går helt fint :)

Bedre enn bekerellrein iallefall ;)

Bryr meg ikke om det er i små mengder. Det eksisterer. Det holder.

Stapp det i dere dere som føler for det da. Verre er det ikke. :forvirret:

triki'n m1 (av gr trikhinos 'som er av hår') snylteorm i tarm og kjøtt hos pattedyr, Trichinella spiralis

:kvalm: :kvalm: :kvalm:

Skrevet
Sæd i kjøttet er jo for dumt å diskutere...

I våre dager forekommer trikiner i svin meget sjelden, men fortsatt blir det tatt

prøve av hver eneste gris som slaktes ved norske slakterier. Det var et større problem før med andre ord.

Angående å ta prøver av svin.

Da begynte jeg å tenke litt på gilde. :) Som for noen måneder siden var ute i hardt vær.

Ser at de er nøye med prøvene ja. :smilbla:

Skrevet
Angående å ta prøver av svin.

Da begynte jeg å tenke litt på gilde. :) Som for noen måneder siden var ute i hardt vær.

Ser at de er nøye med prøvene ja. :smilbla:

Ja, du har helt rett. Alle griser er nok smekkfulle av sæd og drit og lort.

Skrevet
Bryr meg ikke om det er i små mengder. Det eksisterer. Det holder.

Stapp det i dere dere som føler for det da. Verre er det ikke.  :forvirret:

:kvalm: :kvalm: :kvalm:

Ironisk at man ved problemer med urinsyre bør holde seg til magert kjøtt. Magert kjøtt som kylling og svin, og ikke storfe.

Skrevet
Det er jo svært mange som ikke tåler skalldyr også. Har du en tilsvarende forklaring på det?

Kanskje reka eller blåskjellet har parra seg med en gris?

Nei, altså...blåskjell kan jo bli giftig og man må jo ha litt kunnskap før man begynner å kokkelere med det.

Når det gjelder reker så har jeg ikke studert arten, men selv er jeg nesten vegeterianer (spiser hun hvitt kjøtt, vet ikke hva jeg er...veganer?), nevnte bare dette med grisen siden den virker ekstra ekkel og skitten.

Gjest Bellatrix
Skrevet

selv er jeg nesten vegeterianer (spiser hun hvitt kjøtt, vet ikke hva jeg er...veganer?),

:ler: Der kom kunnskapn snikende, ja.

Skrevet
Ja, du har helt rett. Alle griser er nok smekkfulle av sæd og drit og lort.

Tror det er mye i det. :)

Skrevet

(spiser hun hvitt kjøtt, vet ikke hva jeg er...veganer?), nevnte bare dette med grisen siden den virker ekstra ekkel og skitten.

Og hvitt er dokumentert bedre? (nei, det er ikke det ser du... ;) )

Kylling f eks går innestengt hele livet og spiser kraftfor med masse ugunstige tilsetningsstoffer. Nei, da vil jeg heller ha en gris som trives bedre.

Skrevet
Tror det er mye i det. :)

Spes sæd! Luringene svømmer rundt i kjøttslingsene og lager baluba!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...