Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer på om det er mye obligatorsik oppmøte på lærerutdannelsen eller er det mulig å ha en deltidsjobb (dagtid) ved siden av ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå svarer jeg litt mer enn jeg egentlig har greie på. Men jeg mener at lærerutdannelsen er en av de studiene det er mest oppmøte på. Men det trenger jo ikke utelukke en deltidsjobb i tillegg - sjekk opp en timeplan vel, de ligger nok på nett, gjør de ikke?

Skrevet

Det er en del obligatoriske fag, i allefall da jeg gikk der. Dessuten er det lagt opp til mye prosjektarbeid, som krever at du og gruppen din kan møtes. Jeg ville nok ikke satset på dagtidsjobb ved siden av, men deltidsjobb på kvelden er null problem.

Skrevet
Det er en del obligatoriske fag, i allefall da jeg gikk der. Dessuten er det lagt opp til mye prosjektarbeid, som krever at du og gruppen din kan møtes. Jeg ville nok ikke satset på dagtidsjobb ved siden av, men deltidsjobb på kvelden er null problem.

Enig.

I tillegg til de obligatoriske ukene i praksis (3uker x2 første året), er det noen uker til som er obligatorike en og en.

Jeg ville helt klart satset på kveldsjobb, ellers kan det bli mye å ta igjen!

Skrevet

Der jeg gikk først året var det obligatorisk 2 uker praksis på høsten og 4 (eller var det 6?) uker etter jul. Ellers var det mange obligatoriske innleveringer, men ikke noe obligatorisk oppmøte bortsett fra et tre-fire dagers dramakurs.

Skrevet

De årene jeg har gått nå så har egentlig det eneste vært praksis, folk gikk og kom som de ville....

Men det jo absolutt en fordel å møte opp.

Jeg har hele tiden hatt minst en dag fri, så jeg har jobbet disse dagene. Mange valgte også å være vikarer disse dagene...

Skrevet

Der jeg går er det ikke mye obligatorisk. Praksisen er obligatorisk og innleveringer, men ikke så mange forelesninger. Som en sa over her, så var det drama som var obligatorisk, 2-3 dager.

Men etter hva jeg har hørt vil det bli mer obligatorisk, ettersom mange får dårlige karakterer, samtidig som de lar være å komme på forelesninger. Likevel vil jeg tro at det avhenger av hvilken skole du tar utdanningen din ved. Men jeg vil si at det er fullt mulig å ha en deltidsjobb på dagtid, dersom det finnes muligheter for fleksibilitet fra arbeidsplassen, samt at du er strukturert i din måte å arbeide med skolen på.

Skrevet

Ja, her jeg går er det et par uker høst og vår som er obligatioriske, pluss enkeltforelesninger, praksis og innleveringer/eksamener.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...