Gå til innhold

Sliten og lei

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er stresset, utslitt og har lite og bidra med mentalt på jobben. Alt som krever hjernearbeid er tungt. Tenkte å putte i meg litt ginseng, rosenrot eller noe slikt. Er det noen som har noe å anbefale? Tar fra før av multivitamin og omega 3.

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ginseng er veldig effektivt. Selv bruker jeg Panax Ginseng som jeg rører ut i grønn te i perioder som jeg trenger mer energi. Funker som bare det! Men ikke ta det seint på dagen fordi du kan få problemer med å sove.

Skrevet

Dette her er bare noe jeg har hørt, men, ginseng skal man være litt forsiktig med ettersom man kan bli avhengig?

Rosenrot har jeg prøvd, og synes ikke det fungerte noe særlig, men kan jo være forskjellig fra menneske til menneske :)

Skrevet

Vet ikke om man blir avhengig, men det er ikke anbefalt å bruke det over lengre perioder (kanskje fordi man blir avhengig...?), også skal man ikke bruke det hvis man har høyt blodtrykk eller er gravid.

Hvis du er unormalt trøtt så burde du kanskje først ta deg en tur til legen og få tatt noen blodprøver. Kanskje du mangler jern?

Skrevet

Og en annen ting. Hvis du er stresset så bør du gjøre noe med årsaken til stresset, ikke putte i deg piller sånn at du tåler mer stress... Kanskje du rett og slett trenger hvile...

Skrevet

1000 mg C-vitamin om dagen har gjordt

underverker for meg iallefall. Verdt å prøve!

C-vit er vannløselig,så det som kroppen ikke

tar opp blir utskildt i urinen. Virker forebyggende

for mange ting,røyker du er det spesielt viktig.

Ellers så er det mange alternative behandlings -

metoder som kan øke energien,og minske

stresset. Ta deg tid og råd til f.eks. aromaterapi,

jevnlig i en periode. det trenger ikke bli så

dyrt,hvis du ikke velger "full pakke" hver gang.

:klem:

Skrevet

Aromaterapi kan du også eksperimentere med hjemme. Bare å kjøpe noen oljer (lavendelolje er fin å begynne med og virker beroligende/avstressende) som du enten kan blande sammen med en luktfri bodylotion eller så kan du dryppe noen dråper i badevannet (hvis du er så heldig og har badekar;)).

Skrevet

gå deg en lang tur på kvelden, spis kveldsmat, dusj og legg deg.Det blir man uthvilt av, fordi man sover så godt.

Søvnmangel er vanlig når man stresser.

Ginseng får deg mer gira, og gir overskudd.

Men tenk på å hvile hodet litt, skru av tv, space out and chill out girl.

Skrevet

Spis mer frukt og grønnsaker i tillegg til annen mat. Rosenrot hjelper på mange, men jeg har ikke merket noen effekt. Men har hørt at hvilken produsent du kjøper av har mye å si. Ellers har jeg to helsekost-freaker i familien som skryter veldig av noe som heter unik spirulina.

men litt vitamintilskudd og mindre karbohydrater kan være lurt å satse på, samt å lære deg metoder for å mestre stress. Som enkle pusteøvelser etc.

Og fysisk aktivitet gir faktisk mer energi enn det tar! Det har jeg opplevd selv i det siste etter jeg begynte å trene. Kunne være så slapp og trøtt at jeg ikke orka tanken på å skifte til treningsklær engang, og langt mindre komme meg ut døra og til treningssenteret,men etter å ha sparka meg sjøl i ræva og kom meg ut har bare energinivået vokst, samtidig som jeg sover bedre og generelt føler meg bedre.

Skrevet

Så vidt jeg husker fra jeg solgte helsekost (lenge siden) skal damer ikke ta ginseng, men nå husker jeg selvfølgelig ikke hvorfor. Få sjekket B12 lagrene dine hos legen, mange har for lite av dette og blir slitne og trøtte. Selv om du er innenfor normalen (det er et ganske stort sprang fra laveste til høyeste normalverdi), kan det være du trenger en B12 sprøyte eller to.

Skrevet
Så vidt jeg husker fra jeg solgte helsekost (lenge siden) skal damer ikke ta ginseng, men nå husker jeg selvfølgelig ikke hvorfor. Få sjekket B12 lagrene dine hos legen, mange har for lite av dette og blir slitne og trøtte. Selv om du er innenfor normalen (det er et ganske stort sprang fra laveste til høyeste normalverdi), kan det være du trenger en B12 sprøyte eller to.

Det har jeg hørt også...

Skrevet

Det har jeg også hørt. Spurte ei som jobber i helsekostbutikk om det stemte, men hun sa at det bare var tull og at det var noe kinesiske menn hadde funnet på sånn at damene ikke skulle bli for energiske og vitale (veldig enkelt fortalt...var egentlig en lang histori, men jeg husker ikke alt)...

Skrevet
Det har jeg også hørt. Spurte ei som jobber i helsekostbutikk om det stemte, men hun sa at det bare var tull og at det var noe kinesiske menn hadde funnet på sånn at damene ikke skulle bli for energiske og vitale (veldig enkelt fortalt...var egentlig en lang histori, men jeg husker ikke alt)...

Det hørtes litt merkelig ut men... :klø:

Gjest snikkelora
Skrevet

Gå til legen å sjekk at du har de vitaminene og mineralene kroppen trenger. Gjorde dette selv, og det viste seg at jeg hadde en sykt lavt nivå av B8 (tror jeg det var, er i alle fall det samme som gravide skal ta..) Går seit på morrakvisten gitt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...