Gå til innhold

Kenwood kjøkkemaskin


Shoegal

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg en kjøkkenmaskin, og etter å ha søkt litt rundt og lest har jeg bestemt meg for at jeg vil kjøpe meg en Kenwood-maskin.

Jeg har skjønt at Kenwood major er en slager - men den er jo så dyyyr!

Nå har jeg imidlertid funnet denne, som virker ganske bra.

Men jeg klarer ikke finne ut hva som skiller denne fra major-modellen....

Vet noen av dere hva som er forskjellen??

Hvis maskina gjør samme jobben til en rimeligere pris, går jeg for denne for å si det sånn.... ;)

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ligner nå en kenwood. Så det har nok med størrelsen på maskinen eller tilbehør å gjøre. Jeg har kenwood og mener faktisk at min også var rimelig, og ganske stor i forhold til "vanlige". Må innrømme jeg vet ikke hvilken som heter hva. Men uansett - det er akkurat det samme. Og jo større jo bedre spør du meg. Det er ikke så stor forskjell på størrelsen heller, og litt deilig med store boller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe galt med den. Ser veldig lik ut den vanlige majoren. Like stor motor, noe som er av det viktigste å se på. Men skal du ha den ultimate majoren, så er det KM005 (titanium) som gjelder. Med sine 1200 Watt er den helt fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en kenwood major!

Denne er i hvitt, men finnes også i en gråfarge, og det finnes også forskjellige pakker med forskjellig tilbehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en KM616, men jeg klarer ikke helt å finne forskjellen mellom min og denne. Det eneste måtte være at min kom i en pakke med kvern og blender (og noe mer). Har vært veldig fornøyd med denne pakkeløsningen som vi gav 2990 for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenwood major er flere forskjellige maskiner. De skiller seg fra Chef modellene ved at de har større boller og jeg mener det finnes mer tilbehod til major.

Major har 6,7 liters boller, Chef har 4, noe.

Ser du på www.martinvinje.com kan du se de forskjellige kenwoodproduktene i Norge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kenwood major er flere forskjellige maskiner. De skiller seg fra Chef modellene ved at de har større boller og jeg mener det finnes mer tilbehod til major.

Major har 6,7 liters boller, Chef har 4, noe.

Ser du på www.martinvinje.com kan du se de forskjellige kenwoodproduktene i Norge :)

Det er der jeg har prøvd å sammenligne modellene, men jeg ble jo litt forvirret.... :)

Takk for svar alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er der jeg har prøvd å sammenligne modellene, men jeg ble jo litt forvirret....  :)

Takk for svar alle sammen!

Men da er det nok slik at chef er den minste og major er den største. Men sjekk litt til, jeg mener og tror at min som tydeligvis er major, er kjøpt inn ganske billig på coop :) Fikk den i gave da, så det er litt vanskelig å si.

Begge to er kjempegode, og jeg tror at hvis jeg var deg hadde jeg ikke brydd meg om det er den ene eller den andre. Med mindre du har behov for den store. Jeg opplever at min er større enn vanlig, og tror derfor at de fleste har en liten. Og bruken er lik, maskinene ser helt like ut - og det vanlige tilbehøret finnes på begge. Det jeg fikk med som ikke finnes på alle er bla sånn greie til å lage pølser med :sjarmor: - hvis jeg sier at jeg bruker det ofte så lyver jeg :)

Atmi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du atmi har en pakke med kjøttkvern og slikt så har du trolig en major ja. Vet at de er blitt solgt tundt om kring til 3000 på tilbud. Ordinærpris hos expert 3500...

Chefen er litt billigere ca 500 for standardpakken.

Det som er så greit med kenwood er at deler er lett å få tak i, de fleste elektrobutikker har en del inne og de bestiller gjerne for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du atmi har en pakke med kjøttkvern og slikt så har du trolig en major ja. Vet at de er blitt solgt tundt om kring til 3000 på tilbud. Ordinærpris hos expert 3500...

Chefen er litt billigere ca 500 for standardpakken.

Det som er så greit med kenwood er at deler er lett å få tak i, de fleste elektrobutikker har en del inne og de bestiller gjerne for deg.

Hehe, ja hadde det enda vært kjøttkværna. Men nei, det var sånn til å tre pølser med - eller kanskje begge deler. Det var pølsebiten jeg hang meg opp i da :)

Men ja, det er en major.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...