Gå til innhold

hva la dere vekt på i studiene?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_malla_*
Skrevet

Hei dere!

Sitter her og tenker velge min framtid...

enten fortsette på det studiet jeg går på nå som er samfunnsernæring ved en offentlig høgskole, eller hoppe av og begynne på homeopati studier ved en skole god kjent av norges homeopat forbund.

Jeg vet rett og slett ikke...... Grunnen til at jeg ikke har begynt på homeopatstudier alt, er at det er en økonomisk utgift da du ikke får støtte fra lånekassen..du bør ha en jobb for å klare deg..men på den andre siden, da slipper du et digert lån etter skolen er ferdig også da...

drømmen er å bli terapaut og jobbe med mennesker i forhold til ernæring og andre kropslige prolemer. inkludere naturmedisin.. men jeg vet ikke!

frustrert....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du burde gå for det du har lyst til? Det du kjenner på magefølelsen at du helst vil? :)

Skrevet

Hva med å gjøre deg ferdig med det studiet du holder på med, og så etterpå å begynne å jobbe samtidig som du tar homeopatstudiet? Det går an å få i pose og sekk vet du, men det krever bare litt tid.

Studielån er noe de fleste har likevel, og man overlever jo det, så det bør ikke være en begrensning. Studiet du skal ta på høgskole varer jo vel ikke mer enn 3 år, gjør det? Blir lite lån av det.

Skrevet

Støtter forslaget over, så lenge du allerede har begynnt på fag innen ernæring ville jeg fullført dette og bygget på med homeopat etterpå. Du sier at du vil drive med behandling innen ernæring og andre kroppslige problemer så da er det vel absolutt en fordel at du fullfører ernæringslinja. Tenk så mye sterkere du stiller senere ved jobbmarkedet når du har to utdanninger, (som med hell kan kombineres?). Så lenge du også allerede er i gang ville jeg fortsatt løpet ut.

Det er mange av oss som ikke er ferdig med utdanningen så tidlg i livet likevel, så det er ganske vanelig nå til dags, om det også er noe du kanskje er litt kritisk til.

Skrevet

Enig med siste taler!

Jeg anbefaler deg virkelig å fullføre startet utdanning. Du kan angre senere hvis du lar være(det gjør jeg ;) ) Og dessuten stiller du mye sterkere senere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...