Gå til innhold

afrikatur til vinteren

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og min mann har lyst til ta en ferie til Afrika til vinteren (november eller februar). Vi har vært i Egypt og Marocco, men har lyst til å se "det andre afrika" nå..

Vi har bare mulighet til å være borte ca 2 uker og har ikke lyst til å blakke oss helt.

Noen som har noen gode tips om hvor vi kan dra og hvilke reiseoperatører som har gode opplegg dit?

Vi vil gjerne på noe litt "safari-aktitg" ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg og min mann har lyst til ta en ferie til Afrika til vinteren (november eller februar). Vi har vært i Egypt og Marocco, men har lyst til å se "det andre afrika" nå..

Vi har bare mulighet til å være borte ca 2 uker og har ikke lyst til å blakke oss helt.

Noen som har noen gode tips om hvor vi kan dra og hvilke reiseoperatører som har gode opplegg dit?

Vi vil gjerne på noe litt "safari-aktitg" ;)

Sør Afrika! Skal dit selv på forsinket bryllupsreise i november/desember. 3 uker. Utrolig mye man kan finne på der.

Skrevet

Safari er ofte dyrt uansett hvor du drar. Sør-Afrika og Kenya tror jeg har de billigste safarimulighetene og her kan du også kombinere strand og safari. Hvis du skal reise med reiseoperatør blir det ikke spesielt billig.

Hvis dere er litt erfarne reisere kan dere fint legge opp reise i Sør-Afrika selv. Leie bil og kjøre fra Johannesburg til Kruger parken og overnatte der. Bestille overnatting på South Africa National Parks er enkelt og sikkert. Jeg har bodd i Sør-Afrika og har bestilt haugevis med overnattinger og div på nettet, og har faktisk aldri hatt problemer med det. En slik tur krever en del planlegging fra dere selv, men da blir det mye billigere.

Afrika er helt fantastisk - gled dere.

Skrevet

Som flere ganger tidligere anbefaler jeg Namibia, gjerne i kombinasjon med Cape Town. Bestill flybilletter og hotell selv, det blir oftest billigere enn gjennom turoperatør.

I Namibia er nasjonalparken Etosha super. Man kan enten leie bil og kjøre rundt selv og se på dyrene, eller være med en buss med guide. I parken er det overnattingscamper rett ved vannhull, slik at man kan få med seg litt nattaktivitet også. (Vi fikk blant annet oppleve en løve som tok en antilope. Kjempespennende!)

Jeg kan sikkert fortelle mer om du er interessert. :) Uansett hvor du velger å dra tror jeg du får det fantastisk!

Skrevet
Hvis du skal reise med reiseoperatør blir det ikke spesielt billig.

Hvordan skulle jeg unngå det? Kjøre bil?

Man må vel via en eller annen form for reiseoperatør så snart man skal i fly..

Selv flyselskapene har jo sine egen reisebyrå som man bestiller billettene gjennom..

Skrevet

Hei

Sør-Afrika er et bra alternativ. Jeg har en kone som kommer fra Johannesburg og dermed har jeg vært i Sør-Afrika noen ganger. Sett av et par dager i Johannesburg og se Apartheid museum, Constitution Hill, Soweto etc. Du kan også lese et reisebrev som jeg har lagt ut på min hjemmeside http://gardkarlsen.com/johannesburg_south_africa_2004.htm . Dersom du har råd er det deilig å ta en skikkelig safari. Vi fant ut at vi skulle gjøre det skikkelig da vi dro (siden det mest sannsynligvis er "once in a lifetime") og vi hadde en herlig safari ved Djuma Vuyatela nær Kruger parken (se http://gardkarlsen.com/djuma_vuyatela_safari.htm ). Ellers er Cape Town en flott by med mange severdigheter. Du kan også leie en bil å kjøre langs kysten...the Garden route. Lykke til med planleggingen :-)

Skrevet
Hvordan skulle jeg unngå det? Kjøre bil?

Man må vel via en eller annen form for reiseoperatør så snart man skal i fly..

Har du aldri bestilt flybilletter på nettet direkte av flyselskapene?

Skrevet
Har du aldri bestilt flybilletter på nettet direkte av flyselskapene?

Jo, det er jo det jeg sier (kan du ikke lese?)

Og da er det jo "reisebyrå-delen" av flyselskapet man bestiller fra..

Samme det.. ! NOEN må man uansett kjøpe billetten av.. See?

Mulig ordet "reiseoperatør" var forvirrende for deg.... Spørsmålet kan jo omformuleres til "hvilket nettsted/skranke er det bra å kjøpe slike billett-greier fra".. Var det mer ditt språk?

Skrevet

Tusen takk for nyttig tips Gard :)

Hjemmesiden din er kjempefin!

Stor reisevenn-klem til deg :)

Skrevet
Jo, det er jo det jeg sier (kan du ikke lese?)

Og da er det jo "reisebyrå-delen" av flyselskapet man bestiller fra..

Samme det.. ! NOEN må man uansett kjøpe billetten av.. See?

Mulig ordet "reiseoperatør" var forvirrende for deg.... Spørsmålet kan jo omformuleres til "hvilket nettsted/skranke er det bra å kjøpe slike billett-greier fra".. Var det mer ditt språk?

:roll:

Jeg tror at du godt forstår hva gjesten prøvde å si, og at du bare vio kverulere. Med reiseoperatør mente h*n å bestille en pakketur, ikke flybillett og hotell for seg. Sånn; da kan den opprinnelige tråden fortsette.

Skrevet
Jeg tror at du godt forstår hva gjesten prøvde å si, og at du bare vio kverulere. Med reiseoperatør mente h*n å bestille en pakketur, ikke flybillett og hotell for seg.

Da var det i så fall h*n som var kverulerende i utgangspunktet!!

Skrevet

Det er vel ikke noe som kan sammeligne seg med Kenya, når det gjelder bredde i oppleveloser og ferieavslapping. Mulig at Tanzania kan matche, men holder en knapp på Kenya. Bruk Mombasa som base og utgangspunkt. Flotte strender, og safarien bør gå til Masai Mara i Vest-Kenya. Opplev masaifolket!

Gjest reiseglad
Skrevet
Hei

Sør-Afrika er et bra alternativ. Jeg har en kone som kommer fra Johannesburg og dermed har jeg vært i Sør-Afrika noen ganger. Sett av et par dager i Johannesburg og se Apartheid museum, Constitution Hill, Soweto etc. Du kan også lese et reisebrev som jeg har lagt ut på min hjemmeside http://gardkarlsen.com/johannesburg_south_africa_2004.htm . Dersom du har råd er det deilig å ta en skikkelig safari. Vi fant ut at vi skulle gjøre det skikkelig da vi dro (siden det mest sannsynligvis er "once in a lifetime") og vi hadde en herlig safari ved Djuma Vuyatela nær Kruger parken (se http://gardkarlsen.com/djuma_vuyatela_safari.htm ). Ellers er Cape Town en flott by med mange severdigheter. Du kan også leie en bil å kjøre langs kysten...the Garden route. Lykke til med planleggingen :-)

Jeg ser du anbefaler Johannesburg, men såvidt jeg har lest i flere reisebøker og artikler, så er der så mye kriminalitet at man rådes til å forlate byen fortere enn svint (ikke kjøre bil som turist, ikke ut om kvelden etc.etc. )??? Men i din beskrivelse ser jeg jo at det er verdt et stopp i byen :)

Skal forøvrig besøke Sør-Afrika til neste år, og er i gang med planleggingen. Noen som har erfaring med å ha med unger i 10-12 års alderen dit ?

Skrevet

Hei

Ja, alle snakker om hvor farlig Joburg er men etter det jeg har lest er det faktisk mer kriminalitet i Cape Town...men det er det ikke så mange så bryr seg om for alle vil jo til verdens vakreste by ;) Joburg har fått et dårlig rykte og det er områder der en bør være forsiktig. Men slik er det i mange storbyer rundt om i verden. Jeg mener at alle byer har noe å tilby og derfor bør du bruke et par dager i Joburg iallefall. Ta ungene med til Gold Reef City i Joburg og ta dem med ned i en ekte gullgruve :ler:

Skrevet
Da var det i så fall h*n som var kverulerende i utgangspunktet!!

Jeg lurer på hva som var kverulerende med mitt innlegg i utgangspunktet.

Makan til surt svar...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...