Gå til innhold

kan man fryse ost?


Gjest Gjest_Tiril_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tiril_*

Samboer har kjøpt ost i går noe jeg gjorde for to dager siden, og to kilo ost bli litt myue for denne husholdingen. Så, kan man fryse ost? Hvor lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja man kan fryse ost, men konsistensen blir litt smuldrete på en måte.

Hvis jeg har mer ost enn jeg greier å bruke opp innen datoen, pleier jeg å rive den og fryse den og bruke på pizza eller i horn eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tiril_*

Så da burde vi engentlig lage ting med masse ost i denne perioden. Og når det nærmer seg at den går ut så fryser vi det som er igjen om vi har åpnet nummer to. Går jo an å rive hele greia å fryse den. Gikk å sjekket datoen nå og den går ikke ut før første november. Så kan vel i grunn bare la den lligge i kjøleskapet så lenge den ikke er åpnet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig ofte så har osten en lang holbarhetsdato, så kasnkje dere faktisk klarer å spise den opp..

Men om du lager en hjemmelaget pizza eller slikt så går det jo en del ost, og så er jo hjemmelaget pizza så godt.

Men det å fryse ost var det en tråd her for ikke så lenge siden. Du kan jo søke den opp og se hva som ble konklusjonen der.

Krista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tiril_*

fant denne http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...95&hl=fryse+ost og denne http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...1&st=&p=entry. Så av det sammen med deres svar fant jeg ut at det er best å fryse osten revet, men om jeg fryser den hel så tin den i kjøleskapet, antar at det er for å unngå den rare konsistensen. :) Tror vi skal satse på "ostemat" fremover :) er jo så godt, men kanskje ikke så sunt ;) Takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...