Gå til innhold

klør i hendene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sånn innimellom i små "anfall" nesten klør jeg skikkelig i hendene og de blir røde i håndflaten og fingrene kan noen ganger hovne opp. Det er ikke noe utslett eller noe..Hva kan dette være? Prøvde å forklare for legen min, men så lenge jeg ikke hadde et slikt "anfall" når jeg var der så visste han ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får også dette. Hos meg kommer det ved psykisk stress e.l.

Fryktelig ubehagelig, og det eneste som hjelper er å holde hendene under rennende kaldt vann.

Skrevet
Skabb?

Det var det første som slo meg også. Men da har man vell utslett også?

Skrevet

Man har ikke nødvendigvis utslett ved skabb. Om man mistenker man har det, er det bare å kjøpe medisin på apoteket, den er reseptfri.

Skrevet

Nei, herregud, det er da ikke skabb. :roll:

Jeg har vært hos hudlege for det + andre plager jeg slet med etter en svært traumatisk periode i livet. Inni hendene hadde jeg ikke et fnugg av utslett eller noe, likevel kunne det klø noe helt infernalsk! Hudlegen min mente det var en slags psykosomatisk lidelse. Nå som tiden har gått har jeg ikke hatt det på lenge. Det startet da jeg fikk en sjokkartet beskjed for ganske nøyaktig ett år siden. Det tok en tid før det forsvant, og noen dager var verre en andre. Det kom faktisk veldig an på hva slags humør jeg var i....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...