Gå til innhold

vallergan som beroliggende?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk vallergan som sovetabl av legen min. har noen erfaring med disse?

og kan jeg bruke de som beroliggende i tillegg til sovetabl?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vallergan er egentlig antihistamin, men som har en slik bivikning at den gjør deg søvnig. Den vil nok ikke gjøre jobben så godt som beroligende, da bør du nok be legen din om noe i tillegg.

Endret av Mint
Skrevet

Skal du ta vallergan, så er noe av det viktigste du gjør, å ta den svært tidlig om kvelden. Hvis ikke vil den gi deg en "hangover" av dimensjoner, og du blir trøtt som pokker dagen etter.

Skrevet

Nei, de fungerer ikke noe særlig som beroligende. Man blir trøtt og kanskje eksemfri.

Spør heller legen din om noe annet i tillegg, og du føler behov for beroligende.

Vallergan er noe slit, ja. De fungerer greit for søvn, men hangover... ugg... Når burde man ta dem egentlig? Klokka åtte om kvelden hvis jeg vil legge meg i tolv-tida?

Skrevet

Jeg fikk de også pga søvnproblemer, og syntes de var helt jævlige. Jeg ble plutselig steintrøtt og snublet i seng, dagen etter følte jeg meg helt utenpå meg selv, var overfølsom osv.

Skrevet

Jeg fikk vallergan fordi jeg hadde problemer med å sovne mellom sen & tidligvakt (sluttet 23, på jobb igjen 7 om morningen)

Tok pillene i 20-20:30 tida, slokna da sånn ca akkurat 30 minutter etter at jeg kom hjem, men..det endte med at jeg ga opp, fordi jeg ble uansett steintrøtt dagen etter, og det var jo det jeg skulle prøve å unngå... :P

Skrevet

Vallergan er noe herk!

Jeg er så i ørska dagen etter å ha tatt en slik tablett at det er ikke til å tro, snubler, snakker utydelig og er konstant uggen.

Skal be om noen nye innsovningstabletter...

Skrevet

Mange som reagerer på allergimedisiner som sovemedisin. Kan det ikke være bedre for legene å skrive ut et liiiite kvanta innsovingstabletter, så pasientene heller får et bedre sovemønster? Trenger jo ikke være mange dagene en trenger for å komme på fote igjen?

Når jeg ligger på sykehus sliter jeg med å sove, og da får jeg en liten pille (vet ikke hva den heter). Funker i løpet av en time, og ingen hangover e.l. dagen etter

Skrevet
Mange som reagerer på allergimedisiner som sovemedisin. Kan det ikke være bedre for legene å skrive ut et liiiite kvanta innsovingstabletter, så pasientene heller får et bedre sovemønster? Trenger jo ikke være mange dagene en trenger for å komme på fote igjen?

Når jeg ligger på sykehus sliter jeg med å sove, og da får jeg en liten pille (vet ikke hva den heter). Funker i løpet av en time, og ingen hangover e.l. dagen etter

Det er nok Imovane/Zoplicon det tenker jeg. Supre piller for søvn, og brukes mye på sykehus.

Skrevet (endret)

Vallergan blir aldri brukt som allergimedisin, kun som sovetablett. I psykiatrien er det mange som står på 70 mg +++ hver kveld... :overrasket:

Som beroligende burde du nok heller få vival eller sobril...

Endret av Lamadama

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...