Gå til innhold

Ett spørsmål om hest


Quinden

Anbefalte innlegg

Jeg var i Syden i sommer. Det var over 40 grader og mange hestedrosjer, ikke EN gang så jeg at hestene fikk vann i den varmen???? Er det noe med hester jeg ikke vet, men å gå uten vann i timevis i den glovarme heten, må jo være forferdelig. Når det er sagt, så så de veldig fine ut og fikk nok godt stell, men det var det med vannet da? NOen som kan gi meg et svar på dette? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var "i syden" (alcudia, mallorca) for noen år siden, så hadde de egne "heste-taxi-sentraler" med vann, mat, osv... Som selvfølgelig hadde tak slik at dyrene fikk skygge.

Etter en tur eller to (avhengig av lengden), så ble hestene kjørt inn til "sentralen" for vann og annet nødvendig (hvile, bl.a), før de ble tatt med ut igjen senere....

Men de ble ikke "vannet" på åpen gate, nei

Det er sikkert derfor du ikker har sett det, vil jeg tro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var "i syden" (alcudia, mallorca) for noen år siden, så hadde de egne "heste-taxi-sentraler" med vann, mat, osv... Som selvfølgelig hadde tak slik at dyrene fikk skygge.

Etter en tur eller to (avhengig av lengden), så ble hestene kjørt inn til "sentralen" for vann og annet nødvendig (hvile, bl.a), før de ble tatt med ut igjen senere....

Men de ble ikke "vannet" på åpen gate, nei

Det er sikkert derfor du ikker har sett det, vil jeg tro

Jah, det vil jeg også tro. Hadde ikke hestene fått vann, hadde du nok sett at de va uttørstet...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...