Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp fått en deltidsjobb og kommer til å tjene 37000 kr...jeg har frikort, men det går jo litt over frikortgrensen...Burde jeg skaffe meg skattekort da, eller la det gå på frikortet, og SÅ skaffe skattekort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må du jo bare vurdere selv. Jeg ville skaffet skattekort med en gang, så blir skattebyrden jevnt fordelt utover året. Hvis du først bruker frikortet, for deretter bestille skattekort, vil du jo få en veldig høy skattesats på den inntekten du skatter av. Men hvis du trenger mye penger nå, og ikke trenger så mye penger på slutten av året, kan du jo velge å bestille skattekort seinere.

Men du bør altså bestille nytt skattekort ja :)

Skrevet
Dette må du jo bare vurdere selv. Jeg ville skaffet skattekort med en gang, så blir skattebyrden jevnt fordelt utover året. Hvis du først bruker frikortet, for deretter bestille skattekort, vil du jo få en veldig høy skattesats på den inntekten du skatter av. Men hvis du trenger mye penger nå, og ikke trenger så mye penger på slutten av året, kan du jo velge å bestille skattekort seinere.

Men du bør altså bestille nytt skattekort ja :)

:Nikke:

Helt enig med gjest her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...