Jente19 Skrevet 16. august 2006 #1 Skrevet 16. august 2006 Jeg har noe så sinnsykt vondt i halsen, klarer ikke drikke vann engang! Gjør så vondt å svelge. Er det noe jeg kan ta? Jeg kan vel ikke ta solhatt og hostesaft? Vil ikke at den lille inni magen skal ta noe skade...
liv Skrevet 16. august 2006 #2 Skrevet 16. august 2006 Ta en tur til legen! Kanskje du har fått halsbetennelse?
Jente19 Skrevet 16. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 16. august 2006 Kanskje... nå begynner desverre ørene også...
Jente19 Skrevet 16. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 16. august 2006 noen som vet om jeg kan ta nesespray? blir snart gal her...
Murf Skrevet 16. august 2006 #5 Skrevet 16. august 2006 Solhatt er det lite dokumentert ved graviditet, så der anbefales det at du ikke tar, fordi man vet for lite. Nesespray kan du bruke, men minst mulig av, og ikke mer enn anbefalt dose som står på pakningen. Sakset fra felleskatalogteksten til Otrivin: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Vasokonstriktiv effekt indikerer at xylometazolin kan være skadelig under graviditet. Absorberes i liten grad systemisk ved intranasal administrering. Det er derfor mindre sannsynlig at preparatet kan forårsake fosterskadelige effekter. Kan brukes under graviditet i terapeutiske doser. Men du kan jo bruke saltvannsnesedråper for å løse opp, det skader iallefall ikke fosteret!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå