Gjest *Just-Me* Skrevet 16. august 2006 #1 Skrevet 16. august 2006 Blir det dumt å skrive en innholdsfortegnelse på denne måten til et særemne? (skriver om 4 forskjelllige bøker, og forfatteren) 1. presentasjon/problemsyilling 2. forfatter 3. bibliografi 4. første bok 5. personkarakteristikk 6. naturskildringer/sosialt miljø 7. budskap/tema 8. andre bok 9 osv osv det samme som ovenfor på 4 bøker. 10....... 11....... 12..... 13. konklusjon 14. bokanmeldelser 15. kilder/ feilkilder blir ikke det litt voldsomt? Også blir det vel lite å bare skrive tittelen på de fire bøkerne? Tips til hvordan jeg kan gjøre det?
Prinsesse på erten Skrevet 16. august 2006 #2 Skrevet 16. august 2006 Bruk underoverskrifter. Helt nødvendig i dette tilfellet. Altså: 1. Presentasjon 2. Forfatter 3. Bibliografi (kilder skal egentlig komme til slutt) 4. Bok 1 a) Personkarakteristikk b) Naturskildringer/sosialt miljø c) Budskap/tema 5: Bok 2 a) Person... osv. Bør du ikke også ha med et sammendrag til å begynne med. Og innledning. Forfatter vil jeg om mulig putte inn i presentasjonen. Samme med bibliografien - hvis den skal med her. (Har selv mest erfaring med naturvitenskapelige rapporter)
Gjest *Just-Me* Skrevet 16. august 2006 #3 Skrevet 16. august 2006 det blir jo sammendrag fra hver bok under boka...... Burde jeg skrive boktittel/sammendrag da?
Gjest LilSweetie Skrevet 16. august 2006 #4 Skrevet 16. august 2006 Du kan skrive: 4. Bok 1 (sammendrag under her, men det trenger du ikke å skrive innholdsfortegnelsen) a) Person... (tekst) b) Natur... (tekst)
Prinsesse på erten Skrevet 16. august 2006 #5 Skrevet 16. august 2006 Det er visse regler man skal følge når man skiver rapporter/oppgaver. Jeg er som sagt litt usikker hvordan det er når man skal skrive en litteraturoppgave som denne, men generelt skal følgende mal følges: Sammendrag (ikke alltid nødvendig) Innledning Teori og metode Resultater Konklusjon Kilder Sammendraget er ment for de som veldig raskt skal sette seg inn i hva oppgaven din handler om. Den skal være kort. Kan sammelignes med en inngress i en avis. Tror forresten at jeg ville tatt med bokomtaler i et bilag. Blir litt rart å ha det med som et eget punkt.
Gjest LilSweetie Skrevet 16. august 2006 #6 Skrevet 16. august 2006 Enig med Prinsessen på erten om at bokomtaler gjør seg best i et bilag. Ellers er det så vidt jeg har skjønt snakk om særoppgave på norsk videregående? Da er det ikke nødvendig å ha med en egen teori- og metodedel, selv om det selvsagt ikke vil være noe minus.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå