Gå til innhold

Mannen min og jeg har ulike ønsker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i 10 år, så vi kjenner hverandre godt. Utfordringen min har alltid vært da, at han har en sterkere drift enn det jeg har, gjerne daglig sex. Men det er nå greit da, det blir jo alltid bra.

"Problemet" det siste året har for meg vært at han ønsker å være stadig mer eksperimentell. Jeg er ikke mot det, men det er ikke så ofte jeg har lyst til det. Er mer av den tradisjonelle typen. Problemet mitt er at han hele tiden pusher/maser, gjerne midt i akten. For meg er det fryktelig turn off, og jeg mister helt lysten. Det skal høre med til historien at jeg har hatt et følelsesmessig tøft år på andre områder, og trives ikke så godt i jobben min, slik at det "emosjonelle" overskuddet kanskje ikke har vært helt det store.

Hvordan skal jeg løse dette? Jeg har lyst til å be han om å la være å pushe meg, men heller la meg ta initiativet når jeg har lyst. Dette har jeg også sagt, men han respekterer det ikke. Da sier han bare at "ja men da blir det jo aldri noe av da". Det er jo riktig at det blir sjeldnere enn han kanskje ideelt sett ønsker, men det er da ikke bedre at jeg skal "overtales" til noe jeg ikke har lyst til? Han mener det jo ikke galt på noe vis, han har jo bare veldig lyst. Jeg synes det er vanskelig å snakke om fordi det fort oppfattes som avvisning.

Noen råd her?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gorgonzola
Skrevet

Hvis du setter deg ned sammen med mannen din og kommuniserer det samme til ham på den samme måten som det du har gjort her tror jeg dere kommer langt!

:smilyblomst: Utfordrende det der med ulike behov og ønsker. Dere er nødt til å prate sammen om dette, begge må få frem sin mening og sine ønsker. Lurt å ta praten i "fredstid", f.eks. etter en runde i halmen eller etter at eventuelle unger er i seng og dere tar ett glas vin (vær moderat med vin mens praten pågår).

Skjønner både deg og han her, det beste er om dere greier å komme fram til et slags kompromiss som begge er rimelig fornøyd med. Ikke alltid at man får det 100% som man vil. Tipper dere fikser dette! Stå på! :klem:

Skrevet

Her fikk jeg en skikkelig dejà vú-opplevelse.

Jeg har vært der en gang, jeg også, men jeg var den som hadde behov for utvikling i sexlivet. Det var langt fra noen enkel opplevelse.

Etter mange års samliv skjønte jeg at det mangla noe vesentlig i sexlivet vårt. Det var godt, det var aktivt, det var gjensidig, men for meg mangla det altså noe vesentlig.

Men hva gjør du da, når du har behov som du ikke vet om partneren din fikser? Jo, du prøver deg fram. Noen ganger kan det bli pushing, og det er i grunnen helt OK, så lenge det ikke blir press. Det er press du opplever nå. Er det ikke?

Noe sier meg at du virkelig ønsker å møte behova til partneren din. Det er bra, men du må ikke la det gå på bekostning av din egen lyst og trygghet. For å klare å "eksperimentere" trenger man energi, og det tror jeg ikke du har for mye av akkurat nå.

Det finnes ingen fasit på hvordan en slik floke kan løses. Det er bare dere to i fellesskap som kan finne deres egen løsning, men dere kan kanskje begynne med dette:

Første bud er å snakke sammen.

Del fantasier.

Andre bud er å snakke sammen

Bli trygg på hverandres lyster og interesser

Tredje bud er å snakke sammen

Fortell hverandre hva som er godt, og hva som ikke er det

Fjerde bud er å snakke sammen

Det er ikke alle som har de samme opplevelsene av vondt og godt

Femte bud er å snakke sammen

Bli enige om hvor grensene går

Sjette bud er å snakke sammen

Bli enige om små tegn som signaliserer lyst og interesse

Sjuende bud er å snakke sammen

Ikke bare før, men også etterpå. Sex blir bedre på sikt når dere kan bearbeide opplevelsene.

Åttende bud er å snakke sammen

Et nei er ikke alltid et nei. Noen ganger betyr det vent et øyeblikk, andre ganger betyr det "jeg må forberede meg". Det kan bety både ikke nå og aldri.

Det ble mange ord dette, men til sammen koker det ned til følgende:

La ham pushe deg, men la ham ikke stresse deg.

Ta initiativ til en grundig prat om dette utafor senga (eller hvor det nå er dere bruker å ha sex), uten at praten MÅ utløse "eksperimentering" der og da.

-Og del for all del fantasier. Finn ting, tanker, lukter, historier osv som tenner dere begge, og vær åpne for å lære av hverandre.

Lykke til!

Skrevet
Hvis du setter deg ned sammen med mannen din og kommuniserer det samme til ham på den samme måten som det du har gjort her tror jeg dere kommer langt!

:smilyblomst:  Utfordrende det der med ulike behov og ønsker. Dere er nødt til å prate sammen om dette, begge må få frem sin mening og sine ønsker. Lurt å ta praten i "fredstid", f.eks. etter en runde i halmen eller etter at eventuelle unger er i seng og dere tar ett glas vin (vær moderat med vin mens praten pågår).

Skjønner både deg og han her, det beste er om dere greier å komme fram til et slags kompromiss som begge er rimelig fornøyd med. Ikke alltid at man får det 100% som man vil. Tipper dere fikser dette! Stå på!  :klem:

Ja, jeg tror du har helt rett! Takk

Skrevet
Lurt å ta praten i "fredstid", f.eks. etter en runde i halmen eller etter at eventuelle unger er i seng og dere tar ett glas vin (vær moderat med vin mens praten pågår).

Veldig viktig hvis det er snakk om SM eller "SM-lignende" sex:

Alkohol påvirker dømmekraften og bør unngås når man skal leke.

Ett glass er greit, men SM (også light) i fylla kan være farlig.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet
Veldig viktig hvis det er snakk om SM eller "SM-lignende" sex:

Alkohol påvirker dømmekraften og bør unngås når man skal leke.

Ett glass er greit, men SM (også light) i fylla kan være farlig.

Hmm. Ble litt kluss, trykket på Post innlegg by accident...

Ja, og takk for gode tips. Jeg ønsker jo at vi skal finne en felles plattform som både gjør at han føler at han får dekket sine behov i allefall til en viss grad, og at også jeg våger å kaste meg ut i litt mer- men på en måte som ikke er for pushy.

Skrevet

Det viktigste er at dere ikke lar dere stresse.

Vær også forberedt på at det kan ta lang tid før dere kommer dit dere føler dere skal være.

Du må gjerne sende meg en PM om du vil.

Skrevet

"Pussig" å lese dette innlegget, for det er som jeg skulle ha skrevet det selv.

Vi har kommunisert om våre ønsker og behov og har bestemt oss for at vi har lyst til å prøve ut trekant (en dame til), men det er ikke bare bare å finne en person. Så det skal bli spennende å se når vi får realisert dette.

Men det er som tidligere skrevet her, viktig at man får frem alt av tanker og følser, før man begynner å eksprimentere.

Hva er det mannen din kunne tenke seg at han vil dere skal prøve og evt. hvordan nå målet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...