Gjest Gjest Skrevet 16. august 2006 #1 Skrevet 16. august 2006 Jeg skal utredes for ME nå, men er så usikker på om det kan være riktig? Jeg har ikke hatt noe alvorlig virusinfeksjon - og får høre av "alle" rundt meg at ME da ikke er et alternativ.. Men jeg hadde vel ikke blitt sendt til utredning hvis de visste at det ikke kunne være det.. eller? Jeg orker rett og slett ikke å gå igjennom en utredning for noe som evt er dødfødt.. Da skraper jeg heller sammen kreftene mine til noe annet
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2006 #2 Skrevet 16. august 2006 Legen min sa at jeg kan ha hatt kyssesyken feks uten å merke noe særlig til det. Vi (familien) slet med streptokokker i halsen over et par år, men det kan jo selvfølgelig ha vært kyssesyken. Så jeg aner i grunn ikke hvor MEn min kommer fra. Regner med at det blir tatt prøver for å utelukke andre ting når du skal utredes. Jeg var hos spesialist 2 ganger og fikk diagnose. Det verste med utredningen var at heisen ikke virket. Og, nei, du ville nok ikke blitt sendt til utredning hvis de var sikre på at det ikke var det. Har de tatt prøver og slikt av deg, lavt stoffskifte osv? Så kommer man helst til indremedisiner for utredning, og om det ikke er ME så finner de nok ut hva annet det ev. er. Har du lest på ME-foreningens side? Der er det mye bra informasjon
¤ananas¤ Skrevet 16. august 2006 #3 Skrevet 16. august 2006 Man kan få ME uten å ha hatt en virusinfeksjon først. Det kan også være andre ting som gjør at sykdommen slår ut. Vær glad du har blitt tatt på alvor og blitt sendt til utredning. De fleste leger i Norge kan ikke noe om ME, og tror at vi har psykiske problemer i steden. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2006 #4 Skrevet 16. august 2006 Man kan få ME uten å ha hatt en virusinfeksjon først. Det kan også være andre ting som gjør at sykdommen slår ut. Vær glad du har blitt tatt på alvor og blitt sendt til utredning. De fleste leger i Norge kan ikke noe om ME, og tror at vi har psykiske problemer i steden. Lykke til ← Takk for svar! Jeg har gått til psykiatrisk "behandling" og blitt trykket full av medisiner der - men blir bare verre.. Det var de som jobbet der som tok kontakt med lege som sendte meg videre for utredning, når de skjønte at det ikke var psykisk Så jeg vet igrunnen hvordan det er å ikke bli tatt på alvor i denne saken, dessverre mistet mye tid på å sitte å snakke om ingenting.. Gjest under mitt innlegg: Ja, jeg har tatt masse blodprøver og sjekket hjerte!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 16. august 2006 #5 Skrevet 16. august 2006 Japp du kan ha fått ME uten å ha hatt en virusinfeksjon. det er mange utløsende årsaker, feks; vaksinasjon, store påkjenninger forøvrig. Eller som noen har over skriver, kanskje du har hatt en virusinfeksjon uten å vite om det. Jeg trodde ikke at jeg hadde hatt kyssesyke, men det viste seg at jeg hadde hatt to ulike typer kyssesyke. Synes det er bra at du får komme på denne utredningen. Jeg vet av erfaring at man blir lei av alle de ulike utredningene. Men det nytter ikke å ta seg sammen og bruke energien til noe annet, som du skriver. Du må lytte til kroppen din. ME eller ikke ME, er man syk hjelper det ikke å kjøre på i lengda.
¤ananas¤ Skrevet 16. august 2006 #6 Skrevet 16. august 2006 Takk for svar! Jeg har gått til psykiatrisk "behandling" og blitt trykket full av medisiner der - men blir bare verre.. Det var de som jobbet der som tok kontakt med lege som sendte meg videre for utredning, når de skjønte at det ikke var psykisk Så jeg vet igrunnen hvordan det er å ikke bli tatt på alvor i denne saken, dessverre mistet mye tid på å sitte å snakke om ingenting.. ← Mange ME-pasienter får kraftige reaksjoner på medisiner, så prøv så langt det lar ser gjøre å holde deg unna dem! Og vær så snill å ikke press kroppen din på noen som helst måte. Hvis det skulle vise seg at du har ME, så kan du spare deg for mye ved å ta det helt rolig og ikke stresse nå mens du venter.. Håper selvfølgelig at det ikke er ME du har da!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå