Gå til innhold

Strieskjorte og havrelefse


Birgitte

Anbefalte innlegg

Kostholdet består av nugatti og loff, bordskikkene har vi glemt. Barneoppdragelsen er lagt på hylla. Trim er begrenset til å gå fram og tilbake mellom hus og bil, og hjernekapasiteten er innstilt på slow motion.

Det er fremdeles skoleferie hos oss, men nå begynner hverdagen snart å innhente oss.

Det er så godt å kjenne inspirasjonen til å leve et "jevnt og muntert virksomt liv". Å virkelig kjenne at det er vits i å trimme, spise gulrøtter og si takk for maten. Når du etter sju uker (stakkars oss lærere!) sitter med en gjeng unger som er så masete, sutrete og uoppdragne at du har mest lyst til å gå rett på jobb, da er det på tide at ferien tar slutt.

Så deilig det skal bli å bli ei kjip mor som sier nei, og ikke bare ja. Det blir grinete unger av bare å si ja. For et ja krever enda flere ja'er, og så har du det gående.

Målet for høsten er at alle mine barn SKAL lære seg å spise brokkoli og leverpostei. Slik at juleferien kan komme med ja til alt og loff og nugatti til frokost, lunsj og kveldsmat.

Vi gleder oss til skolestart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mye mer ja på sommeren her hos oss. Ferier er gjerne "ja" perioder. Med moderasjon selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barna får loff med nugatti til frokost, lunsj og kvelds i 7 uker kan masing og sutring være en direkte og uunngåelig konsekvens av konstant svingende blodsukker, tenker jeg når jeg leser trådstarters innlegg... Men muligens er overdrivelse her brukt som en bevisst effekt? ;)

Synes forøvrig også at det er deilig med hverdag igjen, på matfronten som i livet forøvrig, men samtidig litt vemodig å ta farvel med sommeren (og sommermaten).

Helt OT: Hver gang jeg ser tittelen på denne tråden, tenker jeg at havrelefse egentlig høres utrolig godt ut. Fylt med sprø salat, feks ruccola, tomater, oliven, pinjekjerner, litt kyllig eller røkelaks, feta.... mmm. :ler: Oppskrift mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...