Gå til innhold

søtpotet


Gjest Gjest_lurer_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lurer_*

Hva bruker man søt-potet til? Slik man får i innvandrerbutikkene som er større enn potet, rødlig og litt mer knudrete i formen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åhh, søtpotet er godt. Jeg pleier å dele søtpotetene opp i små biter og bake dem i ovnen med litt krydder på, gjerne under litt kjøtt. Ellers er det godt å lage potetmos/pure av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtpoteten er egentlig ingen potet. Jeg bruker dem allikevel som potet, men det er fordi jeg ikke er så glad i vanlig potet :sjenert:

Her er litt info om dem: Søtpotet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_lurer_*
Søtpoteten er egentlig ingen potet. Jeg bruker dem allikevel som potet, men det er fordi jeg ikke er så glad i vanlig potet  :sjenert:

Her er litt info om dem: Søtpotet

OK Takk for linken, den var kjekk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempegodt å lage mos av potet, søtpotet, gulrot og kålrabi. Serveres med sprøstekt bacon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er denne jeg bruker:

Ingredients:

2 cups cooked, mashed sweet potatoes

1 cup firmly packed brown sugar

1/2 cup butter or margarine, softened

2 eggs, separated

1/2 tsp. ground ginger

1/2 tsp. ground cinnamon

1/2 tsp. ground nutmeg

1/4 tsp. salt

1/2 cup evaporated milk

1/4 cup sugar

1 unbaked 10-inch pastry shell

Whipped topping (optional)

Directions:

Combine sweet potatoes, brown sugar, butter, egg yolks, spices, and salt in a large mixing bowl; beat until light and fluffy. Add evaporated milk; mix just until combined.

Beat egg whites until foamy; gradually add sugar, beating until stiff. Fold into potato mixture. Pour filling into pastry shell. Bake at 400 degrees for 10 minutes; reduce heat to 350 degrees and bake an additional 45 to 50 minutes or until set.

Cool. Top with whipped topping if desired.

Obs Obs!! I denne opskriften er det fyll til ca 3 paier, så det er nok lurt om regne litt om på den. Det kan heller ikke skade å bruke litt mindre sukker enn det som står i oppskriften. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...