Gå til innhold

søtpotet

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lurer_*
Skrevet

Hva bruker man søt-potet til? Slik man får i innvandrerbutikkene som er større enn potet, rødlig og litt mer knudrete i formen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åhh, søtpotet er godt. Jeg pleier å dele søtpotetene opp i små biter og bake dem i ovnen med litt krydder på, gjerne under litt kjøtt. Ellers er det godt å lage potetmos/pure av dem.

Gjest Gjest_lurer_*
Skrevet

Så da bruker du dem i stede for vanlig potet? Er de som vanlige poteter, kokte når de er myke?

Skrevet

Søtpoteten er egentlig ingen potet. Jeg bruker dem allikevel som potet, men det er fordi jeg ikke er så glad i vanlig potet :sjenert:

Her er litt info om dem: Søtpotet

Gjest Gjest_lurer_*
Skrevet
Søtpoteten er egentlig ingen potet. Jeg bruker dem allikevel som potet, men det er fordi jeg ikke er så glad i vanlig potet  :sjenert:

Her er litt info om dem: Søtpotet

OK Takk for linken, den var kjekk! :)

Skrevet

Det er kjempegodt å lage mos av potet, søtpotet, gulrot og kålrabi. Serveres med sprøstekt bacon.

Skrevet

Du kan lage glaserte søtpoteter eller min absolutte favoritt - søtpotetpai!

Skrevet

Det er denne jeg bruker:

Ingredients:

2 cups cooked, mashed sweet potatoes

1 cup firmly packed brown sugar

1/2 cup butter or margarine, softened

2 eggs, separated

1/2 tsp. ground ginger

1/2 tsp. ground cinnamon

1/2 tsp. ground nutmeg

1/4 tsp. salt

1/2 cup evaporated milk

1/4 cup sugar

1 unbaked 10-inch pastry shell

Whipped topping (optional)

Directions:

Combine sweet potatoes, brown sugar, butter, egg yolks, spices, and salt in a large mixing bowl; beat until light and fluffy. Add evaporated milk; mix just until combined.

Beat egg whites until foamy; gradually add sugar, beating until stiff. Fold into potato mixture. Pour filling into pastry shell. Bake at 400 degrees for 10 minutes; reduce heat to 350 degrees and bake an additional 45 to 50 minutes or until set.

Cool. Top with whipped topping if desired.

Obs Obs!! I denne opskriften er det fyll til ca 3 paier, så det er nok lurt om regne litt om på den. Det kan heller ikke skade å bruke litt mindre sukker enn det som står i oppskriften. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...