Gå til innhold

The dead diary


Hilde

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tydeligvis ikke jeg. Tok ikke lang tid før jeg beviste hvorfor dagboken heter det den heter.. :ler:

Men i dag har jeg jo faktisk litt å fortelle! Jeg har fått ny sofa! Og jeg har kjøpt nye puter! Jeg sier "jeg", fordi mannen i huset slett ikke er overbevist om verken fasong, farge eller mønster. Sofaen er i grå mikrofiber, og jeg har kjøpt sorte brokadeputer som jeg har dandert litt rundt omkring. Han er riktignok fornøyd med at det er sjeselong på den ene siden, men han kan jo bare tro at han får beholde den delen for seg selv.. Det gjør han nemlig ikke! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også ha ny! :sur:

Sitter i skrivende stund på et beist fra åttitallet ikledd speilfløyel som noen har gulpet mørkeblått på. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør så godt jeg kan! :ler:

Jeg har klart å stå i mot isbøtta, Pheps. I skrivende stund står det hjemmelaget grønnsaksuppe på komfyren, og ikke bare lager jeg middag, men jeg forveller samtidig massevis av selleri- og persillerot, greit å ha i fryseren. Husmor døluxe. Dvs, jeg veier opp for at jeg ikke gidder å vaske klær, langt mindre begynne på strykebunken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten er jeg ferdig med sparkellag nr 2 i gangen! Vi vurderte lenge om vi skulle sparkle i det hele tatt, og det var ikke aktuelt å sette opp gipsplater, selv om det kanskje er lettere sånn i utgangspunktet. I gangen vår er det fem dører, så da var det like greit å dra fram sparkelen gitt.. Etter å ha vurdert frem og tilbake i to uker smurte jeg likegodt en sparkelklædd på den ene veggen, slik at jeg MÅTTE. Er forsåvidt veldig glad for at jeg har gjort det nå, blir myyye bedre enn det var.

Regner med å være helt ferdig med oppussing om to uker. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt! (Jeg spiste en hel sjokoladekake på lørdag, og det var slett ikke en måned siden sist.. :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååja, da er jeg safe! :sjarmor:

Lurer på om jeg skal ta meg en tur på ikea.. *vurdere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Besøk jo! :hoppe: Hei Mrs Potter! :vinke:

I dag har vært en slitsom dag. Kom hjem 17.00, og begynte rett på sparkling. Sparklet gang i 3 timer, og var helt kaputt i armene på slutten. Samtidig fikset sambo spoter på badet, så nå har vi lys! Fantastisk oppfinnelse de der lyspærene altså..

Så skulle jeg lage pizza til middag, i den lille røde søte pizzaovnen min. Lagde deigen, tok opp den fantastiske pizzasausen jeg lager 5 liter av når jeg får ånden over meg, og hakket opp mozzarella og fersk rødløk. La deigen i ovnen for et par minutters forsteking, også lukter det plutselig svidd.. Det viser seg at jeg hadde glemt å prikke i deigen, så den hadde est så mye at den hadde gått i "taket" i ovnen, og der er det glødetråd som svidde hull i hele bunnen.

Jeg kan leve med en ødelagt pizzabunn, men det er sentralt brannvarslingsanlegg her, og brannalarmen begynte å ule noe voldsomt. Vi har jo akkurat flyttet inn, så vi ante ikke hvordan vi fikk den av. Løp som noen gærninger fra den ene naboen til den andre for å få hjelp, og heldigvis fant vi noen som viste hvor vi kunne skru av helvetet.

Nå har vi akkurat montert spisestuebordet, og innredningen begynner å ta form! Vi mangler å få hengt opp lamper, (som vi ikke får gjort før elektrikeren er ferdig med å legge om kurser), vi venter på sofabord (som kommer i uke 37), og vi trenger et teppe til å ha under sofabordet. Har sikla litt på et grått flossteppe fra Hilmers Hus men jeg har ikke turt å sjekke prisen, for jeg frykter det koster laaangt over det vi har igjen av budsjettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

*minner Newt på at hun har en dagbok*

Trening er for "førbikinisesongen". Nå ærre tid for kallorier!  :ler:

Å - nå fikk jeg lyst på sjokloade! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååja! Jeg hadde visst en dagbok! :sjenert:

Og det passet jo finfint at den ble dratt opp i dag, for jeg sitter og trøkker i meg sjokolade igjen jeg.. :ler:

Forrige gang jeg skrev sparklet vi ser jeg. Det er vi heldigvis ferdig med nå. Elektrikeren er også ferdig, og vi er egentlig totalt sett ganske ferdige (på mange plan..)! Leiligheten har blitt akkurat slik vi (jeg) ønsket oss, og det er moro å se resultatet etter maaaange timers arbeid.

Og i morgen er det innflyttingsfest.. Tipper de 40 gjestene kommer til å rive ned mesteparten av det vi har gjort, men skitt au, det blir sikkert en bra fest! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du skrive referat i dagboken din når festen er vel overstått. ;)

*vurderer og gå i kiosken og kjøpe Daim*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...