Gjest King James Skrevet 16. august 2006 #21 Skrevet 16. august 2006 Gratulerer Bønna.....Du har akkurat skrevet mer tøv og jeg burde vel si det. Selv om jeg er uenig med deg så betyr ikke det at jeg er innvandrertilhenger. Jeg er alle probleme jeg er klar over dem. Men vi må ikke overdrive. Det er tross alt ikke en Nazi stat vi vil bo i. Vel noen vil det nok
Cognizance Skrevet 16. august 2006 #22 Skrevet 16. august 2006 Hva er det du vil gjøre med pakistanerne som allerede bor her da bønna, hive dem ut? Det er en virkelig aktuell problemstilling. Du ser ut til å være mot integrering, du vil bare at utlendingene skal slippe egen identitet og bli "norske", noe de selvsagt aldri vil gjøre. Hvor spanske er nordmennene i Spania og på kanariøyene? Nordmennene som utvandra til USA er utrolig seige i å holde på den norske identiteten. Å stille krav om at innvandrerne til Norge skal gi slipp på sin kulturelle identitet slik du gjør strider mot enhver fornuft. Den opplagte løsningen er at innvandrere aksepteres som norske av nordmenn med den kulturbakgrunnen de har. - innenfor visse rammer, og selvsagt skal innvandrerer stilles krav til.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2006 #23 Skrevet 16. august 2006 Jeg tror heller ikke at de fleste innvandrere ønsker å gli inn i miljøet og bli mer norske, eller hva det blir påstått at de vil bli om noen generasjoner. Vi ser at andre og tredje generasjons innvandrere ikke gifter seg med jenter/gutter fra Norge, men må hente en slektning fra hjemlandet. Og hvordan kan det da hevdes at det er etniske nordmenn som holder dem utenfor samfunnet? Jeg jobber i det offentlige, og ser helt horrible resultat av Norges innvandringspolitikk. Ikke undersøker myndighetene noen ting lenger, slik at folk som etter reglene ikke skal ha familiegjenforening, får det likevel. Virker som om alle ledd har gitt opp. Det burde bli ekstremt strengt å få tillatelse til familiegjenforening, for dette er roten til mye ondt. En jeg snakket med sa hun viste om en som hadde fått gjenforening med over 50 slektninger. Skjønner ikke at dette kan være mulig, men hun hadde absolutt ingen grunn til å lyve...
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2006 #24 Skrevet 16. august 2006 Vel, Bønna. Du prater mye, men tør du å gjøre noe med det, eller har du det bare i kjeften?
Prinsesse på erten Skrevet 16. august 2006 #25 Skrevet 16. august 2006 Hvor mange av disse trådene har du egentlig planer om å starte, Bønna. Du begynner å gjenta deg selv til det kjedsommelige. Det morsomme er jo at med en gang du står fast i argumentasjonen din så dropper du tråden.... for så å starte en ny "intoleransetråd" ikke lenge etterpå. Her er din siste tråd, hvor vi diskuterte akkurat det samme.... Av en eller annen merkelig grunn forsvant du herfra.... På tide å finne seg et nytt "favorittema"?
Christiane Skrevet 16. august 2006 #26 Skrevet 16. august 2006 I innvandringsdebatten er det viktig å holde tungen rett i munnen, eftersom en del innvandrergrupper faktisk tilfører landet en hel del, og er nødvendig arbeidskraft i dagens høykonjunktur. Så er det viktig å huske at ikke alle grupper medfører problemer heller. Vestlige-innvandrere er ikke noe særlig mer kriminelle enn oss selv, også får vi masse arbeidskraft fra de nye EU-landene. Dermed synes jeg ikke man skal legge en demper på arbeidsinnvandring fra EU-land, som Polen for eksempel. Man trenger heller ikke å innskrenke innvandringen fra andre vestlige land, for eksempel Sverige og Tyskland. En del østlige innvandrere er jo også ganske greie og produktive, for eksempel mennesker fra Sri Lanka, indere og kinesere. Når mangelen på mennesker med realfagskompetanse blir virkelig stor, da er det til steder som India man må se. Da kan man like gjerne kalle en spade for en spade, og erkjenne at muslimer er innvandrergruppen som laver de største problemene, oftest går på trygd og er overrepresentert på nesten enhver kriminalstatistikk. Det burde også være en indikasjon at muslimene utgjør en ”problemgruppe” i nesten hvert eneste land der de er en betydelig innvandrergruppe. Dermed bør innvandring fra muslimske land (primært Afrika og Midtøsten) reduseres til noe tilnærmet et minimum. Ordningen med familiegjenforening avvikles. Disse importekteskabene bør også reformeres. Dersom en pakistansk mann for eksempel vil skaffe en brud i Pakistan, så må han gjerne få gjøre det. Forskjellen nu blir at de heller må bosette seg i landet de har mest til felles med, nemlig Pakistan.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #27 Skrevet 30. september 2006 Det er så mange løgner og inkonsekvente og ulogiske oppfatninger om det norske at jeg får helt fnatt. Egentlig burde jeg holdt meg kort og konsist til det viktigste temaet, slik Lillesøster gjør, men jeg klarer ikke la være. For det første er samenes urbefolkningsstatus i Norge i beste fall tvilsom. Rester av eldre bosettinger i Nord- Norge er konsekvent av ikke-samisk karakter. Det er også en vanlig oppfatning at samene, med sine tydelige mongolske trekk, har kommet østfra via nordområdene over de russiske stepper. Dette er visst ikke helt korrekt i følge det store genprosjektet som er i gang hvor folkevandringene kartlegges. Samene har visst vandret fra middelhavsområdet og nordover og på veien nordover har de fått et østlig innslag, muligens en østlig gruppe som har blandet seg med samene. Dette vil det nok høres mer om så snart prosjektet er mer klart. Dermed kan de ikke ha vært de første mennesker som kom til Norge. For da isen trakk seg tilbake sier det selv at de første menneskene kom sørfra, og gjerne langs kysten hvor det var mulig å etablere faste boplasser med havet som matresurs, lenge før det var mulig å bevege seg til Norge østfra gjennom nordområdene og over de russiske stepper. Den nyere genforskning antyder jo at samene faktisk kom sørfra... Gamle historiefortegnelser tyder også på at samene regjerte på Nordkalotten og hadde småkonger og giftet seg inn med befolkningen sørpå slik tradisjonen var blant dem som styrte i de dager. Norge var f.eks kristnet da Olav den hellige nådde Trondheim. Han regnet tydeligvis ikke de mer nordlige områdene som norske...Samene skattet f.eks både til Sverige Russland og Danmark/Norge en periode. Men det er selvsagt Norsker som var i nordområdene og hadde rett på det eller? At disse menneskene som kom sørfra er germanere vet vi med stor sikkerhet. Ganske enkelt fordi det faktum, at det i Sør-Skandinavia ikke finnes ikke-germanske stedsnavn, er en solid indikasjon på at det ikke har befunnet seg andre folkeslag her. Verken før eller samtidig med germanerne. Germanerne er og blir Nord-Europas urbefolkning. For det andre kan man ikke relativisere det norske ved å se bort fra at nordmenn faktisk er et germansk folkeslag. Bare for å late som om hele befolkningen i Norge fortsatt kan regnes for å være et norsk folk. Etter at man har pøst på med en rekke andre folkeslag. Navnet vårt og flagget vårt er faktisk knyttet til etniske nordmenn som et eget germansk folkeslag. Andre folkeslag som på 17. mai vifter med et annet flagg i tillegg til det norske, slik som samene og pakistanerne, må ganske enkelt bare innfinne seg med at både landet, navnet på landet og flagget er knyttet til etniske nordmenn som et eget folk, og at vi dermed har en særstilling i Norge. Man kan ikke bare vedta at etniske nordmenn opphører å eksistere som folk, bare å for å tilfredsstille en absurd ide om at alle som har blitt utstyrt med rødt pass de siste tiårene er nordmenn – altså germanere, når de i virkeligheten er arabere og punjabere etc. For det tredje er det virkelig på tide at innvandringstilhengerne fjerner de digre skylappene sine. For eksempel pakistanerne i Norge vil ganske enkelt ikke bli norske. Innvandringstilhengerne sier at dette er rasistiske nordmenns feil, som ikke vil akseptere dem som norske, men faktum er at pakistanerne faktisk ikke ønsker å gi avkall på sitt opphav for å bli norske. Noe innvandringstilhengerne ikke bare synes er helt greit, men faktisk også mener er en anti-rasistisk selvfølge. Men det innvandringstilhengerne mener bare er rett og rimelig at innvandrerne slipper, å gi avkall på sin egenart, mener de samme innvandringstilhengerne er en anti-rasistisk plikt for nordmenn. Forstå det den som kan. For jeg er ikke særlig flink til å forstå det absurde. Hva med at dere innvandringstilhengere innser at det derre multikulturelle tullekartet deres over hodet ikke stemmer overens med terrenget? Innvandring er ikke naturlig. Raseblanding er ikke naturlig. Folk flest trives best sammen med sine egne. I for eksempel Storbritannia er vi vel nå oppe i tiende generasjons pakistanere. Likevel er de fortsatt både etnisk og kulturelt distinkte pakistanere. Og de fortsetter å reprodusere etniske og kulturelle forskjeller. Innvandringstilhengerne må snart fatte og begripe, at folk som etter haugevis av generasjoner fortsatt har hodet og hjertet sitt i sine forfedres hjemland, ikke kan oppfattes som norske. Den eneste måten de kan bli norske er gjennom en assimilerings- og homogeniseringsprosess. Noe som vi like gjerne kan innrømme først som sist at det ønsker verken vi eller dem. Dette er den virkelige verden innvandringstilhengerne gjør sitt beste for å slippe å forholde seg til. Og en hver som forsøker å gjøre dem oppmerksomme på den, blir møtt med rabiate og frådende beskyldninger om både det ene og det andre. For det fjerde og siste, men ikke slettes ikke minste, og kanskje aller viktigste, ignorerer innvandringstilhengerne også det faktum at innvandrerne hovedsakelig kommer fra en sivilisasjon som er i kamp med vår egen. Jamfør også Clash of Civilizations av Samuel P. Huntington. Ja, også må jeg bare nevne arbeidsinnvandring, da. Innvandring medfører åpenbart dårlige lønns- og arbeidsbetingelser for den etniske norske arbeiderklassen. Likevel blir det fortsatt påstått hardnakket at Norge trenger innvandring. Men dette blir faktisk tilbakevist i boka ”Arbeidskraftimport: velferdsstatens redning – eller undergang?” av sosialisten og SV’eren Ottar Brox. ←
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå